уторак, 3. март 2020.

Šerijatsko pravo će se po prvi put usvojiti u pravni sistem Velike Britanije






     Zakoni su se menjali vekovima, no Ujedinjeno Kraljevstvo je svoje pravo usklađivalo s tradicijom Common law (Englesko opšte pravo) - odlukama suca po presedanima, no odnedavno se pravni sistem Ujedinjenog Kraljevstva prilagodio šerijatu kako bi se omogućilo odrađivanje nasledstva  u skladu s verskim zakonikom islama. Kritičari ove odluke smatraju da se tako krše prava žena jer one nemaju ista nasledna prava kao muškarci, te prava usvojene i vanbračne dece te nemuslimana koji po šerijatu nemaju nikakva prava nasleđivanja.
     Načela šerijata bi se po prvi put trebala uvrstiti u pravni sistem Ujedinjenog Kraljevstva zahvaljujući odluci vodećih pravnih stručnjaka ove zemlje koji su kroz Law Society of England and Wales izneli smernice  kako ispunjavati oporuke shodno verskom, a ne građanskom pravu, uprkos  činjenici da se s istim narušavaju prava žena i "nevernika". U njihovom nedavno objavljenom dokumentu stoji sledeće:


(Muški) naslednici u većini slučajeva dobijaju dvostruko veći iznos od onoga što je nasledila (ženska) naslednica iste klase. Nemuslimani uopšte ne mogu naslediti ostavštinu, a priznaju se samo muslimanski brakovi. (...) Deca rođena izvan braka ili pak usvojena deca se neće smatrati legalnim naslednicima.

     Eksperti iz Law Society takođe savetuju svoje kolege advokate  da zbog primene islamskog verskog zakonika naprave posebna izuzeća iz  Zakona o nasledstvu  iz 1837. godine s kojim se omogućuje da ostavštinu prirodno dobiju deca preminuloga naslednika imenovanoga u oporuci, jer šerijatski zakon to ne prizna.

    S obzirom da šerijatsko pravo priznaje isključivo muslimanske brakove, svi oni koji su u bračne vode uplovili u crkvama i pred dušebrižnicima drugih veroispovesti, te parovi koji su bračne zavete dali pred matičarem će imati ništavne brakove, a njihova deca će se smatrati vanbračnima te neće imati nikakva prava na ostavštinu.

U smernicama Law Society stoji i sledeće:

Razvedenice nemaju pravo na ostavštinu, samo žene koje su muževu smrt dočekale u valjanom braku po islamskim zakonima imaju pravo na ostavštinu.


Gotovo je neverovatno da jedna zapadnjačka demokratija prihvata pravo koje na bilo koji način diskriminiše neku drugu veru, neveru, muškarce, žene i decu, no to nije sve, spomenuto društvo "pravnih stručnjaka" Ujedinjenog Kraljevstva tvrdi kako je smernice za svoje kolege donelo s dobrim namerama kako bi pravo bilo "jednako sa sve" bez obzira na versku i nacionalnu pozadinu.

Keith Porteous Wood, predsedavajući National Secular Society (Nacionalnog sekularnog društva) je izjavio kako je ova odluka golemi korak unazad jer uvodi verske zakone u pravni sistem Ujedinjenog Kraljevstva u kom bi svi trebali imati jednaka prava i obaveze te zaključuje kako je Law Society doneo odluku koja je potkopala britansko pravo:



                                     .    


     Keith Porteous Wood, predsedavajući National Secular Society (Nacionalnog sekularnog društva) je izjavio kako je ova odluka golemi korak unazad jer uvodi verske zakone u pravni sistem Ujedinjenog Kraljevstva u kojemu bi svi trebali imati jednaka prava i obaveze te zaključuje kako je Law Society doneo odluku koja je potkopala britansko pravo:


Ujedinjeno Kraljevstvo ima najopsežnije zakone o jednakosti na svetu, no čini se da je Law Society odlučno u potkopavanju istoga davanjem odobrenja zakoniku u kojem žene, nemuslimani i deca rođenu izvan braka postaju građani drugoga reda.

Umesto da se straše bilo kojim spomenom šerijata, političari svih stranaka trebali bi se otvoreno suočiti s ovom problematikom i trebali bi insistirati na prvenstvu demokratski određenih zakona koji poštuju ljudska prava.

Parlamentarno usvojeni zakoni bi trebali prevladati nad prastarim teokratskim zakonima. Trebali bismo imati jedan zakonik koji važi za sve, te koji ne dopušta delovanje zakona koji omalovažavaju bilo kog pojedinca zajednice.

     Wood nije jedini kritičar sporne odluke, baronesa Caroline Cox koja se godinama zalaže za jednakost žena pred zakonom smatra kako najnovija odluka vodećih britanskih pravnika i te kako zabrinjava te da je Britanija s ovom odlukom unazađena.

Odlukom Law Society Ujedinjeno Kraljevstvo više nema jedinstvene građanske zakone već smo uneli verske podele u pravo iako toga ne bi smelo biti, žene su ponovo pred zakonom inferiorne u odnosu na muškarce, sigurna sam da se kosti sufražetkinja okreću u grobu jer smo se unazadili prihvatanjem šerijata.

Šerijatsko pravo je uvezeno iz teokratskih država poput Afganistana, Saudijske Arabije i sličnih se isprva počeo primenjivati zbog financijskih ugovora među muslimanima, no sada je to već prešlo na nasledno pravo s rastom muslimanske populacije u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Trenutačno u Ujedinjenom Kraljevstvu postoji 85 šerijatskih sudova koji deluju uglavnom iz područja džamija, a u kojima se uređuju porodični , finansijski i nasledni sporovi. Primena šerijatskog prava u građanskom pravu Ujedinjenog Kraljevstva je protivno svemu za što se zalažemo.

Svako ima pravo na sastavljanje vlastite oporuke shodno verskim uverenjima, no jedno je lična oporuka, a drugo je preporuka  koji objavljuje Law Society i slične organizacije koje promovišu i potiču stavove koji su očigledno polno diskriminišući , a koji će imati poražavajuće posledice na žene i eventualno decu.


Sadikur Rahman iz Secular Society (Sekularnog društva), smatra kako nove smernice legitimišu diskriminaciju žena i takozvane "nelegitimne dece", a suprotne su zakonu o ravnopravnosti kojeg advokati  iz Velike Britanije moraju poštovati:

Objavljene smernice ne priznaju da postoji konflikt između zakona Ujedinjenog Kraljevstva i samih napomena , na takav način će pravnici dolaziti direktno u sukob s profesionalnim kodom po kojemu deluju i obavljaju svoju pravnu praksu.

Napominjemo kako zemlje koje deluju isključivo u skladu sa šerijatskim pravom ne daju nikakva prava drugim veroispovestima, čak što više u zadnjih nekoliko godina Saudijska Arabija je imala problema s manjkom krvnika koji su obavljali javna pogubljenja, disidenata i nesretnih radnika iz drugih zemalja koji su prekršili šerijatske zakone i koji se nisu mogli braniti na priekim sudovima.


                               

Uprkos činjenici da Ujedinjeno Kraljevstvo tvrdi kako je sekularna država u kojoj je ista odvojena od religije, gotovo je neverovatno da vodeća pravnička zajednica  zagovora verske zakone tačnije šerijatski zakonik iako je isti direktno oprečan pozitivnom pravu dotične države. Kako pravnici Ujedinjenog Kraljevstva uopšte mogu promisliti na nepoštovanje važećih državnih zakona, nije nam uopšte jasno, i zašto država pasivno posmatra takav razvoj situacije,  još nam je nejasnije.

Ujedinjeno Kraljevstvo je po mnogima država prava, no s obzirom na najnoviji razvoj situacije mogli bi se s pravom zapitati - "kojega i čijega"?


Ljubica Šaran
Sott.net

4 коментара:

Анониман је рекао...

Nikad nije suvisno ponoviti daje u Francuskoj i pored zakonske zabrane obrezano trideset hiljada zena africkog porekla. Ne samo da se tradicija odrzava u porodicama nego manjinske imigracione grupe kontrolisu svoje zajednice preko verskih zajednica, obicno preko dzamija i imama.
Z.
Muka mi je od njih.

Анониман је рекао...

Lako je reći da su muslimanski imigranti krivi što se, jedini jne prilagođavaju kulturi Zapada, krše zakonska pravila itd,. ali šta je sa onima koji su ih primili iz ekonomskih razloga, dakle jer su im bili potrebni i mšta je sa onima među nama koji krše naše kulturno nasleđe? Gde njih smestiti? Gde smestiti naše srpske političare koji protivustavno potpisaše Briselski ugovor, uspostaviše biletarelalne odnose, šta reči o pljuvačima drugosrbijanskim i inim...Ovi se bar tvrdo drže svojih tradicija a mi, ostali upregli smo se u svetsku politiku globalizma koja potire sve nacionalno i uz sve, ona je ta koja je planski dovela do migracija i nezapamćenog pada evropske kulture.
Tražili smo dobili smo. Odavno se priča da će Evropa postati pretežno muslimanska i niko ne bi imao ništa protiv da se ne radi o agresivnom osvajanju osmanlija. Dok se mi revnosno prilagođavamo oni lagano provode svoje, što terorom, oružjem što infiltriranje u kuturu. E pravnici, pravnici.
Pedja

Анониман је рекао...

Nikakva novina! Izvesne odredbe šerijatskog prava već su priznate u britanskom zakonu.Postoje slični propisi unutar Eu.Na primer u Nemačkoj se brak zaključuje na osnovu državnog zakona zemlje porekla osoba koje stupaju u brak. To ne vredi samo za muslimane već i evropejce. Ako se Francuz venca u Nemačkoj primenjuje se ferancusko pravo. Interesatno je da se se muslimani poprilično razlikuju i po razumevanju šerijatskih propisa kada su u pitanju razvodi brakova i planiranje porodice, odnosno planiranje broja članova porodice.
Koliko sam ja čitao na pripremi šerijatskih pravila koja ulaze u britanski pravni sistem radili su stručnjaci za islamsko pravo. Oni su ustvari dali smernice britanskim pravnicima.Po tim su smernicama već utvrđena pravila šerijatske podele imovine o kojoj govori autorka i oni se već koriste na britanskim sudovima. Između ostalog, da je deci rođenaoj izvan braka i usvojenoj deci uskraćen udeo u imovini.
Sva pomeuta protivljenja su smešna! Šerijat se primenjuje, za sada u slučajevima podele imovine. Uveli ili ne ostale regulative šerijat u zakone muslimanima on će ostati merodavan u životu.
Ne zaboravimo da V.B. ne ispunjava opšte standarde sekularnosti. Njihova kraljica istovremeno je i poglavar Anglikanske crkve. Stoga čudi da je ova verska zajednica, koja na tim osnovama brani mnogo toga i samoj kraljevskoj porodici, otišla toliko daleko u promenama svoga zakona i, konačno, svoje tradicije.
Z

Анониман је рекао...

Iskustvo istorije nam govori da su mnoge dobre namere dovele do kolosalnij pogrešaka. Komunizam je trebao iskoreniti socijalne nepravde, rezultat su kolosalne nepravde. Ustupcimq muslimanima pokušava se biti otvorenih nazora i uzeti odmak od predrasuda, rezultat je nepravda prema svom narodu i tradiciji. Mnogi, bili religiozni ili ne - misle kako niko čak ne bi trebao ni pomišljati na takve ustupke a ne ih de facto realizovati. Postoje neke civilizacijske vrednosti koje naprosto nisu za ponovno vrednovanje. I ja imam stav da su to najvrednije svetinje.
Pesnik u prolazu

Постави коментар