четвртак, 7. октобар 2010.

ODGOVOR General Motors-a Bill Gates-u ( 1998 )




     Ovih dana premeštam neke materijale sa starog bloga. Iz tehničkih razloga većinu stvari bacam. Odlučih preneti odgovor Dženeral Motorsa Bill Gates-u nakon njegove izjave na Comdexu 1998 u Las Vegasu:
    "Da je GM držao korak sa razvojem tehnologije kao što je računarska industrija to radila, sada bismo vozili automobile po ceni od 25$, koji bi za galon goriva prelazili 1000 milja."

 


GLAVNA ZGRADA MIKROSOFTA U SIETTL- I GENERAL MOTORS-A U DETROITU

Na to je gospodin M.Welch, u ime Dženeral Motors-a, javno odgovorio
Da je GM razvijao tehnologiju kao Microsoft, svi bismo vozili kola sa sledećim karakterisitkama:

1. Bez apsolutno ikakvog razloga, auto bi se slupao dva puta dnevno.
2. Svaki put kada se ofarbaju linije na putu, morali bismo da kupimo novi auto.
3. Povremeno bi vas auto jednostavno crkao na autoputu, bez iakakvog razloga. Morali biste da stanete sa strane, zatvorite sve prozore, ugasite auto, izađete iz njega, ponovo uđete, upalite auto i ponovo otvorite sve prozore pre nego što biste mogli da nastavite dalje.
Iz nekog razloga, ovo biste prihvatali kao normalno.
4. Povremeno, izvođenje nekog manevra, kao što je skretanje ulevo, prouzrokovalo bi da vam se auto ugasi i odbije da se ponovo upali, u kom slučaju biste morali da ponovo instalirate motor.
5. Mekintoš bi naprvio auto koji se napaja solarnom energijom, koji je pouzdan, pet puta brži i dvostruko jednostavniji za voziti - ali bi mogao da se vozi na samo 5 posto puteva.
6. Lampice upozorenja za ulje, temperaturu vode, i alternator bi sve bile zamenjene jednim svetlom upozorenja na kojem bi pisalo "This Car Has Performed An Illegall Operation."
7. Sistem za izbacivanje vazdušnih jastuka bi pitao "Are you sure?" pre izbacivanja.
8. Povremeno, bez ikakvog razloga, vaš auto bi se sam zaključao i odbio da vas pusti da uđete sve dok istovremeno ne pritisnete bravu, okrenete ključ i uhvatite se za radio antenu.
9. Svaki put kada se pojavi novi auto, kupci bi morali da ponovo uče da voze, jer nijedna od kontrola ne bi radila na isti način kao na starim automobilima.
10. Morali biste da pritisnete dugme "Start" da biste ugasili motor


ŠTA SE DOGODILO SA OVIM VELIKIM FIRMAMA NAKON TOG DOGAĐAJA?

        
                           


      Posle velike depresije 1929 godine svet nije imao ni jednu stvarnu finansijksu krizu.15 septembra 2008 godine berze su po nekim analitičarima, zabeležile najcrnji dan u poslednjih 100 godina .To je bio najdramatičniji pad u poslednje 34 godine.Tih meseci je u Americi ostalo bez posla 533.000 ljudi. Broj nezaposlenih se krajem prošle godine "utvrdio" na oko 15 miliona ljudi, ili bezmalo deset odsto od ukupno radno aktivnog stanovništva.

K R I Z A

Automobilska industrija

Kriza je u Americi pogodila i auto industriju. Dženeral Motors je bio na prvom mestu u svetu od 1932. do 2008. godine. Posle krize to više nije. Potražnja za automobilima u Americi pala je tih meseci za 36 posto (novembar). Dženeral Motors je zabeležio pad od 41 procenat. Firma je tih meseci zatvorila 20 fabrika. 2009. godine je preživela ozbiljnu reorganizaciju i izvukla se sa ivice bankrotstva.
     Aprila ove, 2011. godine, firma najavljuje da će ponovo biti najveći svetski proizvođač automobila. Prodaja vozila GM se povećava, pre svega u Kini i u SAD, dva najveća svetska tržišta, a kvalitet njegovih vozila, pogotovu manjih, bolji je nego ranije.
      Tojota ima probleme u proizvodnji zbog posledica zemljotresa u Japanu, a još se pamte problemi sa bezbednošću njenih vozila. Ekonomija Japana posustaje već dve decenije i prošle godine je poziciju druge po veličini privrede u svetu morala da prepusti Kini. Banka Japana je istina nakon zemljotresa brzo reagovala kako bi finansijska tržišta održala mirnima. Analitičari upozoravaju da će japanska ekonomija beležiti pad u dva uzastopna kvartala.

ITC

Kriza je pogodila i IT firme.Vrednost APPLE deonica su pale za 18 posto, Gogle i Nokie za 10 a MICROSOFTA ZA 8,7. Dakle najmanje. Ova je grana mnogo bolje preživela krizu nego auto industrija.


Нема коментара:

Постави коментар