понедељак, 27. мај 2019.

Skulpture sveta u tranzitu



          Krenule su od obala Marseillea, preko luke Singapura, prošle su snežnim ulicama Courchevela, pa onda… To su Voyageursi, skulpture Brune Catalana, eterična stvorenja, fascinantna u tajanstvenom odnosu između praznine i punine, nomadi, migranti, građani sveta s koferima, putnim torbama u rukama u potrazi za životom koja ostavlja prazninu koja se nikada neće popuniti.

  Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»Ñ‚ат слика за Bruno Catalano, Le Grand Van Gogh, Marseilles, France, 2013
Bruno Catalano, Le Grand Van Gogh, Marseilles, France, 2013

      U proleće 2005. godine pariška galerija prvi put izlaže nekoliko bronzanih skulptura mladog kipara iz Marseillea Bruna Catalana. Za većinu posetilaca predstavljale su putnike, njihov hod, vraćanje ili odlazak. Od tada, postavljene na javnim površinama predmet su ljubopitljivih prolaznika. Lica su obična, trup nestao, jedna ruka čvrsto stišće torbu, druge obično nema, stopala su čvrsto na zemlji. Mada Ootvorena tela zadržavaju ravnotežu i koherentnost.

Резултат слика за Bruno Catalano, Le Grand Van Gogh, Marseilles, France, 2013  Ð¡Ñ€Ð¾Ð´Ð½Ð° слика


     Sam Bruno je prešao dug put; s jedne strane Sredozemnog mora, iz Maroka, na drugu. Život u tuđini nije jednostavan. Osećaj nepripadanja imaće značajan uticaj na njegov život.
   "Dolazeći iz Maroka, takođe sam putovao s kovčezima punim sećanja koja toliko često zastupam u svom radu. Oni ne sadrže samo slike, već i moje želje: moje poreklo u pokretu. ”(Bruno Catalano)




      Bruno upisuje skulpturu i crtanje u klasi Françoise Hamel's u Marsellu. Dve godine marljivo studira a zatim 1995. iznajmljuje mali studio. Sledećih 5 godina tamo provodi svo svoje slobodno vreme. Bruno priznaje da je istinske osnove zanata stekao zahvaljujući priručnicima talijanskog kipara Brune Lucchesija. U svojoj pećnici peće prve glinene figure, 2000-te prelazi u novi studio i na materijal bronzu i dela većeg formata.

                                           Ð¡Ñ€Ð¾Ð´Ð½Ð° слика
                                  “Travelers”, Marseilles, France, 2013-2014,

                                     


     Godine 2001. predlaže opštini u 5. okrugu Marseillea stvaranje poprsja Yvesa Montanda, koji bi trebao biti postavljen  u  vrtu koji nosi njegovo ime, na trgu Jean Jaurès. Pevač-glumac je tada mrtav već 10 godina, ali je osta jedna od omiljenih ličnosti francuskog naroda; posebno za stanovnike Marseillea, budući da je bio dete starog grada Phocaeana.
     Bruno je  već nekoliko puta izradio njegov lik iz "le Papet", jednog od glavnih likova trilogije Marcela Pagnola, na osnovu kog je Claude Berry snimio film. Osd opštine dobija saglasnost i tada zapravo započinje njegova  karijera kao umetnika skulptura javnih površina. Njegov rad je već prepoznat.  Iste godine upisan je u “Maison des Artistes”.

Сродна слика

       Njegovi prvi radovi bili su konvencionalni. Godine 2004. stvara Cyrana - i greškom se na statui otvara rupa kod prsa, torba preti da se raspadne. U početku Bruno je uzrujan, jer je zadovoljan licem, na kojem je znojio krv i suze.  On okreće ranjeni deo iznova i iznova. Hoće li zatvoriti rupu?

   Bila je to prekretnica u njegovom radu.


Резултат слика за Bruno Catalano, Le Grand Van Gogh, Marseilles, France, 2013




       Zašto rupu  ne kopati i proširiti? Zatim radi na odcepljenom delu i gotovo u celosti izdubljuje iz prsa. Na kraju statua zadržava ruku i ruku s kovčegom i stoji na podnožju.
     Pogled na delo kao celinu Brunu nadahnjuje  i on odluči da statuu izloži zajedno sa nekoliko  konvencionalnih dela na sledećem “Salon de Bercy”. Na njegovo iznenađenje, krhki lik je prodan prvi.
    Bruno počinje razmišljati o ovoj "nesreći" i njezinom sretnom završetku. Duboko u sebi pomišlja , nije li to njegovea vlastita rana koju je razotkrio jadni Cyrano? Tada započinje metodično rezanje svojih neprodanih “putnika”.
    On konačno stiče samopouzdanje. Njegov životni projekat postaje vizija nomadskog čovečanstva, na trajnoj potrazi za boljim danima.

sculptures of bruno catalano
                                      Bruno Catalano, Fragments,Venice, Italy, 2013,

        Godine 2005. s njim uspostavlja kontakt  pariška galerija i naručuje  desetak " praznih" skulptura. Svestan sreće, Bruno ih bez odlaganja isporučuje. Uprkos interesu koji su statue izazvalie, više od mesec dana prolazi bez najave o prodaji.   A onda se prodaje “putnik” po uzoru na Toulouse-Lautreca. Od tog trenutka nastavlja se prodaja preostalih, čak jedna za dve nedelje. Slede jedna za drugom narudžba, što ga prisiljava  da proizvodi profesionalnim tempom.

 

      2 godine kasnije, nudi mu izložbu Alexandre Bartoux u Galeries Bartouxu. Uskoro se njegov rad prikazuje u njihovoj galeriji na Elizejskim poljanama. Bruno dobija podršku nekih od najdinamičnijih profesionalaca u svetu umetnosti, kao i  međunarodne mreže galerija. Sada većina naloga dolazi iz Engleske, Rusije i SAD-a.
      Potaknut ovom rastućom potražnjom, Bruno radi više. Njegovi novi "putnici" jasno pokazuju više ravnoteže i finoće. Njihove veličine također su narasle, ponekad postižući prirodnu veličinu. I bliže je svladavanju govora tela.( iz
izvora )


Резултат слика за Bruno Catalano, Le Grand Van Gogh, Marseilles, France, 2013


Сродна слика



catalano_bruno_place_des_vosges

Сродна слика

1 коментар:

Анониман је рекао...

Ništa a nešto, praznina ispunjena..

Pesnik u prolazu

Постави коментар