fantom slobode
USPOSTAVLJANJE JEDNAKOSTI I SLOBODE ~ REKVIJEM ZA SNOVE
Thomas Sowell,
“The Oldest Fraud”,
Izborne prevare, a i političke prevare uopšte, nisu ništa novo. Najstarija prevara je uverenje da su partije političke levice partije siromašnih i podjarmljenih.
Izborni rezultati u Kaliforniji su samo najveći dokaz za razobličavanje takvog uverenja. Iako je država kao celina glasala za Kerija, 55% nasuprot 44% za Buša, različiti okruzi su išli od 71% za Buša do 83% za Kerija. Najbogatiji okruzi su bili Kerijeva glavna uporišta.
U okrugu Marin, gde je prosečna cena kuće $750.000, 73 procenta glasova je otišlo Keriju. U okrugu Alameda, gde se nalazi Berkli, 74% je bilo za Kerija. San Francisko, gde su više stanarine od bilo kog većeg grada u zemlji, dao je 83 procenta svojih glasova Keriju.
Tamo gde žive obični ljudi je bila potpuno drugačija priča. Buš je pobedio u trideset šest okruga, nasuprot Keriju, koji je pobedio u 22, obično uz izjednačeniji broj glasova, iako je za Buša glasalo više od 70% u manje poznatim mestima kao što su okruzi Lasen i Modok. Ako nikad niste čuli za njih, to je s dobrim razlogom.
Slična je priča sa glasovima za Predlog 66, koji bi ograničio zakon o “tri šanse” koji šalje kriminalce od karijere na doživotnu robiju. Bogati glasači koji žive mirnim životom daleko od kriminalizovanih naselja imaju luksuz da se mogu brinuti o tome da li smo dovoljno fini prema barabama, kriminalcima i teroristima.
Njima se ne dopada zakon o “tri šanse” i žele ga oslabiti. Dok se većina kalifornijskih glasača protivi bilo kakvom razvodnjavanju zakona, većina glasača u gorepomenutim bogatim i ogromnom većinom pro-Kerijevskim okruzima žele da nas spreče da budemo tako loši prema kriminalcima.
Ova šema nije ograničena na Kaliforniju i nije ništa novo. Levičari u limuzinama (limousine liberals) su postojali pre nego što limuzime izumljene. Ista šema je primenljiva i ako odete čak i levlje na političkom spektrumu, do socijalista i komunista.
Lider britanski socijalista (Labour Party) u trenutku kada je njihov socijalistički ekstremizam dostigao njegov vrhunac, bio je Klement Atli, koji je odrastao u velikoj kući sa slugama – a to nije bila jedina kuća koju je njegova porodica posedovala. Istovremeno je porodica Margaret Tačer imala bakalnicu i živela na spratu iznad nje.
Dok je britanska socijalistička partija bila povezana sa sindikatima, najbogatiji i intelektualci unutar stranka su ustvari imali najlevlju ideologiju i krajnje nerealističnu politiku. Pred Drugi svetski rat, socijalistička partija je bila za razoružanje, dok je Hitler preko Kanala naoružavao Nemačku do zuba.
Na kraju je sindikalni deo partije počeo zahtevati malo razuma, da bi Britanija mogla započeti pripreme za svoju vojnu odbranu – ni trenutka prerano.
Kada su Karl Marks i Fridrih Engels pisali svoj Komunistički Manifest, oni su bili samo dva razmažena klinca iz bogatih porodica. Sva njihova priča o radničkoj klasi je bila samo priča, ali se dopala sličnoj mladeži koja volela bombastične priče.
Kako je to sam Engels rekao, kada je komunistička grupa za koju je pisan Manifest birala delegate, “predložen je radnik reda radi, ali je grupa koja ga je predložila glasala za mene.” Ovo je možda bio prvi namešteni izbor u komunističkom pokretu, ali svakako nije bio poslednji.
Svakakvi ekstremistički pokreti, kao Vremenjaci (Weathermen) u SAD ili banda Bader-Majnhof u Nemačkoj, privukli su u neverovatnoj proporciji bogate, pogotovu intelektualce.
Takvi ljudi možda govore u ime podjarmljenih, ali su oni sami često ljudi koji imaju dovoljno slobodnog vremena da razrađuju svoje fiks-ideje o svetu i svoja maštarenja o sebi kao vođama siromašnih, spasiocima okoline ili šta god da je trenutno na tapetu Velike Ideje.
Osama bin Laden nije neko koga je siromaštvo naučilo da mrzi. On je došao iz veoma bogate porodice, a imao je i vremena i novca da neguje svoju mržnju prema Zapadu i da organizuje teroriste, jer je to bio jedini način da sebi prida bilo kakvu važnost.
Uverenja da “liberalni,” levičarski ili “ekstremistički” pokreti pomažu siromašnima može a i ne mora biti najveća prevara, ali najstarija svakako jeste.
tekst je preuzet sa: www.CapitalismMagazine.com
Prevod: Andreja Vražalić
Jedna od iluzija slobodarskih pokreta : deca cveća
Pa pogledajte sad po svetu, Fišer, Bler, to su sve ljudi koji su nekad, kao,duvali travu, nosili cveće i sve ostalo, a kasnije su uzeli oružje u ruke i tukli po planeti. A bilo je ono,peace, brother, peace
Otpevali su svoje pesme, popušili svoje džointe i otišli kućama da uskoče u već pripremljena konfekcijska odela, pripitomljeni iluzijom da su konačno prigrabili svoju slobodu.
Woodstock je "onaj mnogo puta viđeni trenutak kada kultura vladajuće klase usisava i transformiše kontrakulturu, da je na taj način pretvori u robu i pripitomi, a onda tako bezopasnu ugradi u sebe: zato je i bilo tako blagonaklono dopušteno mladima da se malo okupe i zabave, zato je to okupljanje podsticala i potpomagala upadljiva dobronamernost zvanične Amerike. Usisavanje, međutim, nije uspelo, pošto je kontrakultura pojela samu sebe. Jer, poput mnogih drugih velikih revolucionara i prevratnika, hipici su znali šta neće, ali nisu imali sasvim jasnu predstavu o tome šta zapravo hoće. To su neopozivo shvatili u trenutku kada im je svet koji su tako strastveno tražili za sebe bio ponuđen na dlanu: uzeli su ga, malo se poigrali, i potom ga neoštećenog vratili njegovim pravim vlasnicima. "
Bob Dilan: Teška će kiša pasti
Plavooki sine moj, reci, gde si bio?
Gde si bio, kaži mi, dete moje milo?
Niz dvanaest gora kroz maglu sam posrtao,
Duž šest vijugavih puteva hodao i puzao,
Kroz sedam setnih šuma smelo gazio,
Pred dvanaest mrtvih okeana se nalazio,
U grobu najdubljem bio, tamo gde svetla
nema,
I teška se, teška, teška kiša sprema,
Teška će kiša pasti.
Plavooki sine moj, pričaj sve što je bilo,
Šta si sve video, kaži mi, dete moje milo?
Novorođenče videh, vukove oko njega,
I dijamantski autoput na kom nikoga nema,
I crnu granu na kojoj mnogo krvi ima,
I sobu punu ljudi s krvavim čekićima,
I bele merdevine vodom pokrivene,
I hiljade govornika sa slomljenim jezicima,
I puške i mačeve u detinjim rukama,
I teška se, teška, teška kiša sprema,
Teška će kiša pasti.
Sine moj plavooki, a šta si čuo, kaži?
Jesi li čuo istinu, ili tek puste laži?
Čuo sam grmljavinu i u njoj strašan znamen,
I riku talasa što mogu celi da potope svet,
Sto dobošara sam čuo, plamen im ruke gutao,
Deset hiljada ljudi je šaptalo, a niko nije
slušao,
Od gladi jedan je umirao, a mnogo njih se
smejalo,
Čuo sam pesmu pesnika što je u slivniku
skončao,
Čuo sam klovna što je na ulici plakao,
I teška se, teška, teška kiša sprema,
Teška će kiša pasti.
Plavooki sine moj, reci, koga si sreo?
Koga si sreo, kaži, na koga put te naneo?
Sreo sam malo dete kraj mrtvog ponija,
Sreo sam belog čoveka sa crnim psom
na uzici,
I mladu ženu čije je telo gorelo,
I mladu devojku, na poklon dade mi dugu,
I čoveka kom ljubav ostavi samo tugu,
I još jednog, što mržnju nosio je k’o ranu,
I teška se, teška, teška kiša sprema,
Teška će kiša pasti.
Plavooki sine moj, reci mi, šta ćeš sada?
Šta smeraš, milo dete, kakva te nosi nada?
Sad hitam natrag, pre no što kiša krene,
Duboko, najdublje u crnu šumu ću zaći,
Tamo gde mnogo je ljudi čije su ruke prazne,
Tamo gde otrovne kapi bujicom silnom naviru,
Gde dom i tamnica gadna jedno kraj drugog
stoje,
Tamo gde lice dželata uvek je dobro skriveno,
Tamo gde glad je gnusna, duše zaboravljene,
Tamo gde crno je boja i gde ništa je broj,
Pesmu ću svoju sad da govorim, nju ću da
mislim i dišem,
I njen ću odraz s planine jasno da pokažem
svima,
Na okeanu da stojim, sve dok ne počnem da
tonem,
Tu pesmu moram dobro da znam, pre nego
što je zapevam,
A teška se, teška, teška kiša sprema,
Teška će kiša pasti.
Prevod: Zoran Paunović
Prevod: Andreja Vražalić
Jedna od iluzija slobodarskih pokreta : deca cveća
Pa pogledajte sad po svetu, Fišer, Bler, to su sve ljudi koji su nekad, kao,duvali travu, nosili cveće i sve ostalo, a kasnije su uzeli oružje u ruke i tukli po planeti. A bilo je ono,peace, brother, peace
Duško Radović, intervju
Otpevali su svoje pesme, popušili svoje džointe i otišli kućama da uskoče u već pripremljena konfekcijska odela, pripitomljeni iluzijom da su konačno prigrabili svoju slobodu.
Woodstock je "onaj mnogo puta viđeni trenutak kada kultura vladajuće klase usisava i transformiše kontrakulturu, da je na taj način pretvori u robu i pripitomi, a onda tako bezopasnu ugradi u sebe: zato je i bilo tako blagonaklono dopušteno mladima da se malo okupe i zabave, zato je to okupljanje podsticala i potpomagala upadljiva dobronamernost zvanične Amerike. Usisavanje, međutim, nije uspelo, pošto je kontrakultura pojela samu sebe. Jer, poput mnogih drugih velikih revolucionara i prevratnika, hipici su znali šta neće, ali nisu imali sasvim jasnu predstavu o tome šta zapravo hoće. To su neopozivo shvatili u trenutku kada im je svet koji su tako strastveno tražili za sebe bio ponuđen na dlanu: uzeli su ga, malo se poigrali, i potom ga neoštećenog vratili njegovim pravim vlasnicima. "
Plavooki sine moj, reci, gde si bio?
Gde si bio, kaži mi, dete moje milo?
Niz dvanaest gora kroz maglu sam posrtao,
Duž šest vijugavih puteva hodao i puzao,
Kroz sedam setnih šuma smelo gazio,
Pred dvanaest mrtvih okeana se nalazio,
U grobu najdubljem bio, tamo gde svetla
nema,
I teška se, teška, teška kiša sprema,
Teška će kiša pasti.
Plavooki sine moj, pričaj sve što je bilo,
Šta si sve video, kaži mi, dete moje milo?
Novorođenče videh, vukove oko njega,
I dijamantski autoput na kom nikoga nema,
I crnu granu na kojoj mnogo krvi ima,
I sobu punu ljudi s krvavim čekićima,
I bele merdevine vodom pokrivene,
I hiljade govornika sa slomljenim jezicima,
I puške i mačeve u detinjim rukama,
I teška se, teška, teška kiša sprema,
Teška će kiša pasti.
Sine moj plavooki, a šta si čuo, kaži?
Jesi li čuo istinu, ili tek puste laži?
Čuo sam grmljavinu i u njoj strašan znamen,
I riku talasa što mogu celi da potope svet,
Sto dobošara sam čuo, plamen im ruke gutao,
Deset hiljada ljudi je šaptalo, a niko nije
slušao,
Od gladi jedan je umirao, a mnogo njih se
smejalo,
Čuo sam pesmu pesnika što je u slivniku
skončao,
Čuo sam klovna što je na ulici plakao,
I teška se, teška, teška kiša sprema,
Teška će kiša pasti.
Plavooki sine moj, reci, koga si sreo?
Koga si sreo, kaži, na koga put te naneo?
Sreo sam malo dete kraj mrtvog ponija,
Sreo sam belog čoveka sa crnim psom
na uzici,
I mladu ženu čije je telo gorelo,
I mladu devojku, na poklon dade mi dugu,
I čoveka kom ljubav ostavi samo tugu,
I još jednog, što mržnju nosio je k’o ranu,
I teška se, teška, teška kiša sprema,
Teška će kiša pasti.
Plavooki sine moj, reci mi, šta ćeš sada?
Šta smeraš, milo dete, kakva te nosi nada?
Sad hitam natrag, pre no što kiša krene,
Duboko, najdublje u crnu šumu ću zaći,
Tamo gde mnogo je ljudi čije su ruke prazne,
Tamo gde otrovne kapi bujicom silnom naviru,
Gde dom i tamnica gadna jedno kraj drugog
stoje,
Tamo gde lice dželata uvek je dobro skriveno,
Tamo gde glad je gnusna, duše zaboravljene,
Tamo gde crno je boja i gde ništa je broj,
Pesmu ću svoju sad da govorim, nju ću da
mislim i dišem,
I njen ću odraz s planine jasno da pokažem
svima,
Na okeanu da stojim, sve dok ne počnem da
tonem,
Tu pesmu moram dobro da znam, pre nego
što je zapevam,
A teška se, teška, teška kiša sprema,
Teška će kiša pasti.
Prevod: Zoran Paunović
8 коментара:
Све левице зазивају насиље (против богаташа) а губе смисао и идеју о отпору државним апаратима насиља, пре свега војсци и полицији.
Јово Б.
“Fišer, Bler, to su sve ljudi koji su nekad, kao,duvali travu, nosili cveće i sve ostalo…”
A gde su nasa deca cveca, oponasatelji Sorbone iz 68-me ? Treba se podsetiti i videti ko je od njih danas u politici. Zalagali su se za slobodu govora i politickog delovanja a sada guše i samu pomisao na razlicitost u misljenjima. A ima ih i u nevladinim organizacijama.Moc i pare cine cuda,ali um ne menjaju.Levica ostaje levica,rdju nista ne otkloni.
Z.
Да Солана,Јошка Фишер, Данијел Кон Бендит и остали шездесетоосмаши са Запада су дошли на власт и онда нас бомбардовали 1999 године.
В. Драшковићeв задатак био je да на студентској страни спречи најесктремније испаде као, например, предложени марш на Дедиње.
Јово Б.
Da su nam oci bile otvorene, mogli smo odavno otkriti sustinu ukorenjenu u levicarskoj ideologiji.
Z.
Realizam je grobnica svake utopije, ali i poslednje uporište onih koji veruju u politiku.
pesnik u prolazu
Deci cveća, '68-mašima i pobunama u principu politika je dekor, ili ako hoćete scena.Samo je nekolicina organizatora politička usmerena. Poriv mase je potreba za okupljanjem, ritualnim duševnim opuštanjem.Fizička prisutnost gomile stvara užarenu atmosferu i malo po malo autokontrola i kočnice popuštaju. Stanje varira od ushićenja do transa. Kidaju se norme i stvara iluzija sveta slobode,onog kome teži svaki normalan čovek ili je težio dok ga nisu uvezali lancima. To je "jedina politika" svakog pokreta oslobođenja,sloboda,apsolutna sloboda koje nema i nikada je neće biti.
Čovek mora sam da se nauči (samo)žrtvovanju a društvo mora da ima meru kojom ga pritišće. Vladari, države, prelaze granicu granicu podnošljivosti i tada masa puca. Ona ne puca odjednom, niti bez vođe. Masi je uvek neophodan predvodnik sa zvonom a njemu povod.
Zato mene ne brinu ove sitne pobune i talasanja naroda (u Evropi. Brine me birokratska vlast koja je u svom totalitarističkom pohodu pridobila za sebe ogroman broj poslušnika ( po istovetnom principu od pre)zahvaljujući kom sistem održava mogućim.
Bez Vučića, Nikolića, Dačića, Vuka Draškovića, Pešićke i ostalih likova, sladokusnika moći i pozicija, ovaj sistem ne bi opstao.
Da nije ovih imena, bila bi druga.To što su isti likovi bili uključeni u '68-u i danas, upravo dokazuje ovaj princip.Bili su tada istaknuti ideolozi, i sada su. Oni,ali baš svi po redu, olako prelaze iz jedne krajnosti u drugu,od nacionalizma ka mondijalizmu, i sl.Menjaju kožu a ispod ostaju isti željni POZICIJa, ŽELJNI MOĆI.
Politika je rivalstvo grupa.Jedna od tih strana je levica.Po meni je svaka politika funkcioniše kao religiozni kult. Obožava se ideje i sve što ide uz nju,novac,pozicija i moć.
Znaš šta je problem pozicije,stvaranje osećaja nadčoveka. Taj osećaj je uzrok bezosećajnosti i vodi totalitarizmu.Političko kameleonstvo se podrazumeva.Ni jedna ideja politike u praksi nije ostala čista.
Peđa
znamo šta rade političari,Znamo da je sve to jedna prljava igra. Ali, pošto tu ništa ne može da se uradi, ostaje nam samo da se dobro zezamo na račun svega toga.
Постави коментар