четвртак, 08. јануар 2015.

CHARLIE HEBDO


Šarli Ebdo

8 коментара:

  1. http://www.realjewnews.com/?p=995

    ОдговориИзбриши
  2. Svet ima novi problem: generacije koje su naucile da mrze i kako da ubijaju.
    Z.

    ОдговориИзбриши
  3. Ti bar znaš da su mnogi doseljeni u proteklih 100 godina, postali lekari, advokati, naučnici, umetnici, biznismeni. Onog trenutka kad su postali ugledni građani, uz to dobro situirani, nestale su oznake njihove prethodne nacionalnosti, postali su građani Francuske. Sa ostalima je drugačije. Neki jedva znaju da čitaju i govore francuski, ima dosta nezaposlenih ili sa minimalnim prihodima I dosta slobodnog vremena koga provode u društvu istih, ispunjavajući ga sve češće verskim sadržajima.

    Houellebecq je s mnogo talenta izneo svoju viziju stanja; povlašteni sloj lepih, mladih, bogatih, naspram populacije ružnih, starih, siromašnih. Ne mislim da je to jedini ugao gledanja. Nakon svakog ekscesa dolazi do ludila objašnjavanja koje teži uprošćavanju ; krivo je bogastvo u rukama malog dela - odnosno siromaštvo većine; kriva je Amerika /Zapad - odnosno muslimanski ekstremizam. Tačno je I jedno I drugo I hiljade ostalih uzroka ali zajedno. Jedno na drugo se nakalemi ali na već postojeće patologije ( one su po meni bazične ).

    Uverena sam da određeno vreme, trenutak u njemu sa postojećim odnosima pogoduje npr. teroru, ili bilo čemu drugom, a da gotovo nismo svesni pritom šta je to precizno povuklo okidač.
    Koliko je užasnih vesti u novinama koje svedoče o užasnom teroru u porodicama, malim zlokobnim dramama. Vreme nam je takvo, nažalost.
    poz.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lično bih izbacio “etiketu” patološkog (psiho-patološkog ili socio-patološkog ). Poremećaji ličnosti ne moraju biti patološki. Tebi i meni neprihvatljivo ponašanje religioznih grupa, pokreta, čak ne mora biti poremećaj, već način rezonovanja i ponašanja pod uticajem preovlađujućih normi. Podseti se sličnih istorijskih primera pokreta u kojima su učestvovali pojedinci različitih karaktera i motivacija.
      Spuštanje praga moralnim i ostalim načelima od političkog, naučnog itd. vrha na dole, društva su širom otvorila prolaz sve većoj toleranciji neprimerenog ponašanja. Društva se sa jedne strane bore, a sa druge promovišu anti-socijalne i kriminalne tendencije. Ljudima zdravog pogleda i tradicionalnih vrednosti sve izgleda psihopatski.
      pedja

      Избриши
    2. Priznajem, upotrebila sam pogrešan termin, ne misleći pri tom na bolest više na patološke elemente kod ljudi, ili predispozicije koje vode ka asocijalnim, ekstremnim postupcima. Za razliku od tebe, koji instistiraš ( ovoga puta) na preciznim pojmovima, u dnevnom životu upravo zbog insistiranja na preciznim pojmovima imam / imamo problem.
      Suviše je tražiti od ljudi da znaju razliku patološko-antisocijalno ponašanje. Problemi izniču I kod jednostavnijih pojmova , tumačenja. Danas je kritičnost te vrste na najnižoj tačci a ljudi koji misled a znaju ( a ne znaju) sve više. Preplavljeni smoinformacijama formiranim na osnovu ličnog mišljenja, subjektivnog iskustva ili na sadržajima neprihvatljivih izvora I autora. Izgubljeno je poverenje I u naučne izvore zbog hiljade dnevnih pseudonaučnih tekstova u funkciji dnevne propaganda. Gde sun am uporišta danas, u čemu. Dok mi razbijamo glavu šta je uzrok pojavi religijskog fanatizma ( uključujući veliki broj sekti koje su momentalno van žiže javnosti) dotle, kao u svemu, život teče i ubire stravične plodove.
      Od našeg dopisivanja nema koristi, pa čak pod uslovom da nekoga dotakne, to jest navede na razmišljanje. Takvi se ne zaustavljaju na ovakvim sadržajima.
      Tebi u svakom slučaju hvala na ispravci, haha…

      Избриши
    3. Ja se zaustavljam I podsećam na stare vrednosti:

      Ne budi servilan, jer će te prinčevi uzeti za vratara.
      Ne budi naduven, jer ćeš ličiti na vratare prinčeva.
      Nemoj dozvoliti da te uvere da je tvoje pisanje društveno nekorisno.
      Nemoj misliti da je tvoje pisanje "društveno koristan posao".
      Nemoj misliti da si i ti sam koristan član društva.
      Nemoj dozvoliti da te uvere da si stoga društveni parazit.
      Veruj da tvoj sonet vredi više od govora političara i prinčeva.
      Znaj da tvoj sonet ne znači ništa spram retorike političara i prinčeva.
      Imaj o svemu svoje mišljenje.
      Nemoj o svemu reći svoje mišljenje.
      Tebe reči najmanje koštaju.
      Tvoje su reči najdragocenije.
      Ne nastupaj u ime svoje nacije, jer ko si ti da bi bio ičiji predstavnik do svoj!
      Ne budi u opoziciji, jer ti nisi naspram, ti si dole.
      Ne budi uz vlast i prinčeve, jer ti si iznad njih.
      Bori se protiv društvenih nepravdi, ne praveći od toga program.
      Nemoj da te borba protiv društvenih nepravdi skrene sa tvoga puta.
      Upoznaj misao drugih, zatim je odbaci.
      Ne stvaraj politički program, ne stvaraj nikakav program: ti stvaraš iz magme i haosa sveta.
      Čuvaj se onih koji ti nude konačna rešenja.
      Ne budi pisac manjina.
      Čim te neka zajednica počne svojatati, preispitaj se.
      Ne piši za "prosečnog čitaoca": svi su čitaoci prosečni.
      Ne piši za elitu, elita ne postoji; elita si ti.
      Ne misli o smrti, i ne zaboravljaj da si smrtan.
      Ne veruj u besmrtnost pisca, to su profesorske gluposti.
      Ne budi tragično ozbiljan, jer to je komično.
      Ne budi komedijant, jer su boljari navikli da ih zabavljaju.
      Ne budi dvorska luda.
      Ne misli da su pisci "savest čovečanstva": video si već toliko gadova.
      Ne daj da te uvere da si niko i ništa: video si već da se boljari boje pesnika.
      Ne idi ni za jednu ideju u smrt, i ne nagovaraj nikog da gine.
      Ne budi kukavica, i preziri kukavice.
      Ne zaboravi da herojstvo zahteva veliku cenu.
      Ne piši za praznike i jubileje.
      Ne piši pohvalnice, jer ćeš se kajati.
      Ne piši posmrtno slovo narodnim velikanima, jer ćeš se kajati.
      Ako ne možeš reći istinu – ćuti.

      I dodajem

      Čuvaj se poluistina.
      Kad je opšte slavlje, nema razloga da i ti uzimaš učešća.
      Ne čini usluge prinčevima i boljarima.
      Ne traži usluge od prinčeva i boljara.
      Ne budi tolerantan iz učtivosti.
      Ne isteruj pravdu na konac: "s budalom se ne prepiri".
      Nemoj dozvoliti da te uvere da smo svi jednako u pravu, i da se o ukusima ne vredi raspravljati.
      "Kad oba sagovornika imaju krivo, to još ne znači da su obojica u pravu." (Poper)
      "Dozvoliti da drugi ima pravo ne štiti nas od jedne druge opasnosti: da poverujemo da možda svi imaju pravo." (Idem)
      Nemoj raspravljati sa ignorantima o stvarima koje prvi put od tebe čuju.
      Nemoj da imaš misiju.
      Čuvaj se onih koji imaju misiju.
      Ne veruj u "naučno mišljenje".
      Ne veruj u intuiciju.
      Čuvaj se cinizma, pa i sopstvenog.
      Izbegavaj ideološka opšta mesta i citate.
      Imaj hrabrosti da Aragonovu pesmu u slavu Gepeua nazoveš beščašćem.
      Ne traži za to olakšavajuće okolnosti.
      Ne dozvoli da te uvere da su u polemici Sartr-Kami obojica bili u pravu.
      Ne veruj u automatsko pisanje i "svesnu nejasnost" - ti težiš za jasnošću.
      Odbacuj književne škole koje ti nameću.
      Na pomen "socijalističkog realizma" napuštaš svaki dalji razgovor.
      Na temu "angažovana književnost" ćutiš kao riba: stvar prepuštaš profesorima.
      Onoga ko upoređuje koncentracione logore sa Santeom, pošalješ da se prošeta.
      Ko tvrdi da je Kolima bila različita od Aušvica, pošalješ do sto đavola.
      Ko tvrdi da su u Aušvicu trebili samo vaške a ne ljude - isti postupak kao gore.
      Segui il carro e lascia dir le genti

      pesnik u prolazu

      Избриши
  4. Живот је леп све док ћију пјева птић, вау лаје псић, а онда зину псић оде птић.
    Ј.Б.

    ОдговориИзбриши
  5. E baš svašta! Ovih dana sam se načitao tekstova I komentara, a nigde ne pročitah ovako nešto. Da pogađam, da se smejem ili plačem? Jovo, jel ono tako beše, šta Vam ovo znači?
    XXX

    ОдговориИзбриши