среда, 08. фебруар 2012.

Muzeji Puni Falsifikata

 
 
image
 
Falsifikator veka ” Wolfgang Beltracchi od prošle jeseni sedi u zatvoru no direktori muzeja još uvek nemaju razloga za opuštanje. Naime procenjuje se da se u zbirkama još uvek nalaze deseci falsifikata. Policijski inspektor René Allonge je uveren da nema savršenog falsifikatora. “Svi oni rade greške”, smatra Allonge koji se nalazi na čelu jedne od tri istražne grupe u Nemačkoj specijalizirane za falsifikovana dela, prenosi Deutsche Welle pozivajući se na pisanje novinske agencije DPA (Deutsche Press Agenture).


50084620-p-590_450imagesCAEQDGNNbeltracchi



No usprkos svemu on smatra da se u zbirkama i muzejima širom sveta nalazi još “najmanje 25″ “umetničkih dela” falsifikatora Wolfganga Beltracchija. “On je bio dobar zanatlija ali i on je pravio greške, pre svega stilske”, govori Allonge na kraju jedne konferencije o međunarodnom falsifikatorskom miljeu.
Iskusni policajac zna o čemu govori. Na kraju krajeva je upravo zbog njegove upornosti prošle godine došlo do hapšenja a na kraju i osude jedne od najuspešnijih bandi . Grupa oko Beltracchija je tržište umetničkim delima zavila u crno. I to ne samo zbog konkretne materijalne štete koja se procenjuje na preko 35 miliona eura nego i zbog kvarenja ugleda mnogih “poznavatelja” koje je drski falsifikator godinama opskrbljavao krivotvorenim delima moderne umetnosti.
Tri meseca nakon presude bivšem hipiju i nesuđenom istoričaru umetnosti, kriminolozi još uvek tragaju za Beltracchijevim “remek-delima”. “Polazimo od toga da je Beltracchi na tržište izbacio preko 100 falsifikata. Dosad je otkriveno oko sedamdesetak”, kaže Allonge. Nedavno je u Japanu otkriveno novo delo iz njegove radionice.


wolfgang-beltracchi
Beltracchi je zajedno s tri saradnika, od kojih je jedna njegova supruga, krajem prošle godine u Kölnu osuđen na šest godina zatvora. On je godinama na tržište izbaciovao izmišljena dela poznatih umetnika prve polovine 20. veka poput Maxa Ernsta ili Maxa Pechsteina. Svoje znanje (Beltracchi je studirao istoriju umetnosti) vešti falsifikator je iskoristio za “podmazivanje” tržišta. Naime sve prodane slike su kupcima bile predstavljane kao deo jedne privatne kolekcije koja dotad nije bila dostupna javnosti. “Zaboravljena” dela velikih majstora su tako poslednjih godina visile po zidovima mnogih poznatih muzeja i privatnih zbirki širom SAD-a, Francuske i Holandije.

Unbenanntbeltracchi-300x156


Allonge kritikuje praksu tzv. procene iz usluge, između dve interesne strane te proporučuje stručno mišljenje iz više izvora. Kriminalistima doduše u međuvremenu na raspolaganju stoje metode za otkrivanje falsifikata (poput utvrđivanja starosti okvira ili tragova naknadne obrade) ali bolja kontrola prilikom kupnje je nužna. No problem često predstavlja činjenica da se mnoge transakcije drže podalje od očiju javnosti a prevareni kasnije često oklevaju s izlaskom u javnost kako ne bi narušili svoj kolekcionarski ili galerijski ugled.


Art-falcifikati
 

izvor

Нема коментара:

Постави коментар