понедељак, 13. фебруар 2012.

MAGIJA

 
michael_parkes_004_Hommage_a_Antoine_de_St_Exupery
ODGOVOR
 
Da uzmem pero i da pišem !!!
Odvikla sam se.
Nešto mi ne da.
Ne mogu!!!
Mogu, ali neću.
Papirom kao vazduhom mame fatamorgane. Izniču ni iz čega, ni otkuda, kao viseći vrtovi omamljujućih talasanja. Ne pomažu oči, mudrost izdaje. Prepušten si nabrekloj tišini, raspršenim svetlacima, neuhvatljivim skicama vizura. Uzmahneš li dotakneš ništavilo. U tom svetu ne postoji ni sreća ni nesreća, ni lepota, ni ružnoća. Postoji samo poređenje nepostojećeg.
Hiljade mrtvih slova menjam za jednu, dve izgovorene reči.
I da ne znače ništa, značiće život. I da razapnu muku, neće mučiti. Duneš li neće odleteti. Dotačiće te kao paperje, omotati kao snežna vuna. Upiješ li ih, ispunićeš se. Ne vezuj se nikada. Vežeš li se rečju izgubićeš sve što si dobio. Dovoljno je da oslušneš. Čućeš.
Zato neću da uzmem pero. Ja ga i nemam.
A i da IMAM, magija je POVRH reči.
 
6faf7c5f98bd4030a4294eb6b7434544


                                               

15 коментара:

Анониман је рекао...

Prelepo.
Treba li nesto dodati???
pozdrav
Z.

Анониман је рекао...

Drugar,
ja ću dodati hehe...Za rvanje sa životom nije dovoljno biti rečit.Moraš glavom da potpišeš svoju reč, a na to osobenjaci nisu spremni.
Li,
bez reči,kojima hrabri prenose iskustva ljubavi,ne bi bilo magije.A hrabri su samo pesnici.Ja hrabro idem odmah da zalutam u fatamorganu. Nisam znao da je tako lepa.
Peđa

L2 је рекао...

Postoji jedna misterija vezana za jednu Njegoševu ljubavnu pesmu.U svom eseju o Njegošu Andrić (1986: 26) piše:

"Jedini svoj pokušaj ljubavne poezije Njegoš je spalio sam. Uzalud je njegov ađutant tražio da mu da tu pesmu, da je prepiše. Njegoš je odbio rečima: 'A kako bi to izgledalo: Vladika, pa piše pesmu o ljubavi? Ne dam! 'I ta uboga, nesuđena radost spaljena je na istom oltaru na kojemu su prinesene tolike žrtve "- komentariše Andrić.

Na drugoj strani, Isidora Sekulić u svojoj knjizi Njegošu knjiga duboke odanosti (Sekulić 0,1968: 126) piše: "Nađena je ta pesma i šezdeset dve godine posle Vladičine smrti, u Bosanskoj vili, 1913. obavljena. Naslov pesme je Noć skuplja vijeka. Kako se zadržala i zaostala? Je li istina da je kralj Nikola spalio neke hartije Vladičine - pesme, hroniku, prepisku - spalio radi dobrog glasa svoga velikoga pretka, pa je iz te ostavštine umakla jedna pesma? Da li je pesmu Vladika ostavio tako da se nekada posle nađe? Da li nije imao duše da je uništi dokle god je mogao da je čita? Da li je to pesma iz predsmrtnih, napuljskih dana? Na sve to ide jedan odgovor: možda? "- zaključuje ona

Анониман је рекао...

Drugar,
potpisivanje glavom je suludi cin budala.Da li je budala samotnjak ili ne, nebitno.
O kakvom rvanju pises?? U svakodnevnici? Smesne su "borbe" sa malim satisfakcija.Sve mi se cini da si ti vec zalutao.Ne trebaju ti fatamorgane heheeee...
pozdrav
Z.

Анониман је рекао...

Ne sumnjam da je njegoseva pesma lepa,mada je nisam procitao.Iskustvo pesnika nije posebno, bio vladar ili obican covek.I pesnici se medusobno razlikuju po senzibilitetu i izrazu. Jedino su velike ljubavi posebne.Ostale su diskutabilne.
pozdrav
Z.

L2 је рекао...

Ni ja ne verujem u poseban senzibilitet bilo kog umetnika. Verujem u različite senzibilitete ljudi. I verujem u talenat, sposobnost da se taj senzibilitet izrazi. Umetnost je takvo umeće.Sve ostalo su nijanse.
Šta su velike ljubavi, a šta male? Taj matematički jezik mi ne ide uz osećanja.Pre bih u ljubav,kao i u umetnost uzela u obzir sve oko umetnosti/ljubavi što umetnost/ljubav čini umetnošću.Umetnost ne postoji bez „umetničkog iskustva“.Ono je hemija koja umetnost završava,pretapa je u jedan novi akt.I taj akt doživljavanja je takođe jedinstven i neponovljiv kao što je i ljubav(velika!!!osećanje koje se čini vrednijim i dragocenijim od samog života.

Razumeš li šta hoću da kažem? Ako ne razumeš,ako moja misao nije doprla do tebe ona ostaje mrtva,kao da je i neiskazana. Isti efekat može da ima neko umetničko delo ako,gledajući ga ili slušajući,ne doživiš ama baš NIŠTA.Kao i u neuzvraćenoj ljubavi.Može ti se činiti glupom,smešnom.Zašto da ne!!

Hajde da se našalim. Šta misliš kako neko shvata stih

"Zubi su ti( draga)kao stado ovaca jednakih..
haha...

Mani me se tih gluposti rekao bi neko.I da ti kažem iskreno, da mi je neko recitovao ove stihove na uvo smejala bih se kihotom. Takav ambijent ne pripada mom senzibilitetu. Pesma je ispisana arhetipskim,paganskim čulnim perom,fascinantno su povezane lepota žene i prirode,ali trenutak u kom bi je čula bio bi daleko od pogodnog.

Da ne dužim ..Magiju među ljudima stvaraju podudarnosti. U bilo čemu.Što je toga više,magija je jača.Zato je i u umetnosti univerzalno ono što se podudara u svim vremenima, svim sredinama i kulturama...Tako je i u ljubavi.

Usne su ti kao konac skerleta....
Kao kriška šipka jagodice....
Zar nije divno.Izbacila sam konje i kule..haha..

Анониман је рекао...

Liv,

konji su pretpostavljam muški!!!Pa gde je tu lepota molim te..heheeee.E baš je paganski.
Peđa

L2 је рекао...

Peđaaaa,
Lepota je na minus 5 posle minus 20.A tek nula. Kojeg li blaženstva.Ne rekoh li ja da je sve u poređenju.Ti očito ne voliš poređenje sa ovcama haha..Bliža ti je civilizacija. Zato ti neću ispisati ovaj stih u celini već civilizacijskog Bukowskog ..

Moja

ona leži kao klada
osećam
veliku šuplju planinunjene glave.ali živa
je. zeva i
češka
nos i
navlači pokrivač

Evo pa uživaj...

Анониман је рекао...

Poezija,ja,Peda i nase drustvo hehe.. he..he.heeh..nasmeja me.Sve ostalo,samo ne poezija.Nije loš Bukowski heheee.
Peda, gde mi skrenusmo.

pozdrav
Z

Анониман је рекао...

Za mene i Ogija,heheee.. ubilo se.Ti si A. fin pa si nam se pridružio.Od sada pijemo vino uz Bukowskog.
Li,hajde napiši koju "civilizacijski"heheee.
Peđa

L2 је рекао...

Kad ste već kod vina evo Vam malo magije muzike.
Kliknite OBAVEZNO.

http://www.youtube.com/watch_popup?v=NLjuGPBusxs&vq=medium

Анониман је рекао...

Fenomenalno!!!
Vas dvoje pravite greske u koracima.Skoncentrisite se.
pozdrav
Z.

Анониман је рекао...

Li,
Lepo, lepo.
Z,
Video.Da brišem?
Peđa

Анониман је рекао...

Li,
muzicki spot je fenomenalan.Cestitam!!

Peda,
ne treba kad vec nisi.

Divlja је рекао...

Li, ostala sam bez teksta. Jaka si drugarice, pero ti i ne treba. Samo šalji signale, puštaj te svoje misaone brodiće, neka plove etrom koji delimo, nekome će trebati, nekome možda spasi volju za otvaranjem usta u društvu.
Sve manje mi se govori, i piše. Ćutim i vrim iznutra.
Tišina je savršena, u njoj je sve već zapisano, samo treba poslušati. Čuješ pa zaboraviš i to, tako je najbolje. Mir se množi dok ćutimo. Zato za večeras , dosta mumlanja Divlja heh

Pozdravčić

Постави коментар