четвртак, 3. новембар 2011.

Na pragu nove Evrope - bez Papandreua



P ošto je podigao svet na noge, uneo pometnju na berze, Papandreu se konačno u nepunih pola sata, odlučio na poslednji, najpametniji potez, ponudio je ostavku u korist koalicijske vlade. Konačno.  

N e znam da li je Vama dosadila ova kriza, meni jeste. Ne mogu eto ni jutarnju kafu da popijem na miru, a da se dok lagano pijuckam ne dogodi nešto senzacionalno ili  negativno. Vest do vesti, vizije mogućih scenarija kojima nam uteruju strah u kosti. Trudim se da ostanem mirna, ubeđujem da gluposti, kao obično, deluju ubedljivo a da realno gluposti nisu moguće. A kad tamo, ipak nije reč o glupostima već vrlo izvesnom životnom scenariju.
Grčka je ove sedmice ponovo bila u centru pažnje. Mi u Evropi dišemo kako oni dišu. Štampa nas dnevno bombarduje primerima lenjih, bezobraznih Grka zbog kojih nam se tresu gaće, zbog kojih ustajemo proveravajući da li je Evropa još na istom mestu gde je sinoć bila,  hoćemo li ići u radnju sa eurima ili novom valutom, i ko zna šta svakom pojedinačno  ne padne na pamet.

Š ta sada sledi ?Novi scenariji. Srediće to već u Kanu G20. njih ništa ne može iznenaditi. A u Grčkoj, šta se tamo dešava? Opozicioni vođa Antonis Samaris je bio protiv paketa mera i dalje štednje ( !!!!) koju je trojka (IMF, ECB,  EC) postavila Grčkoj.  Samaris nije protiv eura  ni protiv Evropske unije, već za ličnu soluciju koja nikome nije jasna. On želi sa investicijama ( sa kojim parama  ???)  ponovo osvežiti ekonomiju. Pitam se usput ne valjda sa tim istim Grcima koji su navikli na lagodan život pa čak i posle smrti .4500 penzija godinama je isplaćivano preminulim Grcima.
Grčki profesor  Herakles Polemarchakis, bivši šef ekonomskog sektora  grčkog ministra-predsednika, napravio je malo istraživanje uporedivši broj registrovanih  automobila marke Porsche Cayennes ( cena 80 000 eura)  i broja osoba koje imaju zvanično prijavljena primanja od 50 000 eura i više. Zaključak je predvidiv. U Grčkoj je više  poršea, i to znatno, nego onih koji imaju primanja koja bi odgovarala takvom finansijskom izdatku. Kuriozitet je i usput pokupljen podatak da Larissa, provincijski  grad agrarne regije Thessalië, koji ima oko 250 000 stanovnika, ima više ovih automobila nego naprimer New York ili London. 
B eše to nekada zemlja koja je iznedrila demokratiju, izrodila velike sinove filozofije, matematike, umetnosti...Ništa više nije kao što je nekada bilo. Ma ni ja nisam više ona od pre pola sata. A i kafa mi se ohladila.  

6 коментара:

Анониман је рекао...

I ja pijem kafu.Pogledah da vidim zadnju scenu raspleta Sfinga-Z.kad ono Papan na redu.Nisam ostao kratkih rukava, saznao sam svežu novost Hehe...
Ubio sam se od smeha.A ti si lepo ućutala. Lopužo mala.Idila se okončala kapljicom vina. Koje li romantike.Hajde Zrr javljaj se.Dešava se to svakom.
Vidiš mogao bih i ja da nabavim jedan Porsche. Kad mogu Grci, mogu i ja.Ja bar imam pokriće. Zato ga i nemam.Imam nešto bolje,heheee..
pozdrav
Pedja

Анониман је рекао...

Odavno se nisam lepse opustio i prijalo je.Liv je trebala reagovati i skinuti nebulozu,ali kao sto si video nije.Mora da se slatko smejala kao ti.Koji ste mi vi prijatelji!!! Sledeci potez je moj.Pedja tebe cu prijaviti.A za Liv cu smisliti nesto specijalno.
pozdrav
Z

L2 је рекао...

Ej Vas dvojica,
kritikujete me u mojoj kući.Baš ste se opustili.Ništa Grčka,ekonomska kriza,propast sveta,2012..cc..
Liv ništa nije učinila,niti je trebala. Specijalno će biti druženje po starom i novi susret.Smišljajte lokaciju.Samo posle mog odmora.
pozdrav obojici

Анониман је рекао...

Konacno!
Srecno sa novom kucom.Pogodak,specijalnost ces da dozivis.
Ekonomska kriza me ne dodiruje.Ne brinu me ni politicka,a Grcku bih voleo videti otcepljenu. Cemu brige kada je bez njih lepse,to je moj komentar.
pozdrav
Z.

Liv је рекао...

Imam probleme sa inlogovanjem pa ne odgovaram.Lakše je tebi ostaviti komentar nego meni na mom ličnom blogu. Neverovatno.

Hvala za lepe želje.Još uvek sam zauzeta i mislim da će se sve okončati za desetak dana. Preostala je renovacija kupatila i par sitnica.

U tvojoj zadnjoj rečenici prepoznajem izraz tvog dionizijskog duha,koji se u poslednje vreme,kako vidim,razigrao.Iskren je to plamen, neko novo stanje eksplozije oduševljenja. Prepoznajem taj tvoj odmak od uzdržanosti.Meni je lično originalan i simpatičan.Možda si to upravo ti. Ko zna !!!
pozdrav

Анониман је рекао...

NovoEvropljanka,
misliš ako si promenila kuću da se promenila i Evropa.Ma kaska ona u otrcanim socijalističkim dronjcima.Do kada će nemam pojma.
Mnogo me nervirate Vi Evropejci.Ti seliš, Z. prosipa kapljice vina po blogovima i ucveljuje dame,ostatak društva se ne javlja.Zna li neko šta je sa njima?

Pedja

Постави коментар