уторак, 21. децембар 2010.

Alkoholizam lečimo alkoholom


Kralj alkohola

     

 Alkoholizam lečimo alkoholom!

Godinama je zlatno pravilo lečenja alkoholičara bilo - apstinencija. Ali, u Holandiji eksperimentisu sa programom koji dozvoljava alkoholičarima i do pet litara piva na dan! Dosadašnja iskustva svedoče o uspehu!

Naravno, uspeh se ovde meri relativno. Holandski  psihijatar, Eugene Schouten: "Glavni cilj ovog programa je da se spreči opijanje. Jer kada se naloču, tada ne znaju što rade."

 Maliebaan Centre je u Amersfoortu, dvadesetak kilometara od Amsterdama. Schouten opisuje problem sa kojim se susreću mnogi gradovi, ne samo u Holandiji : često se vide skupine alkoholičara koji su ostali bez krova nad glavom i koji polako umiru na ulici. Pre nekoliko godina je vlada odlučila pomoći tim ljudima, ali je postalo očito da ima i okorelih pijanica kod kojih ne pomažu nikakve mere odvikavanja. "Za tu  skupinu najgorih ovisnika koja je preživela desetljeća opijanja , po našem mišljenju, potpuno odricanje od alkohola nije realističan cilj. Barem ne u ovom trenutku, pa se tome ne treba niti težiti."

Pet litara piva dnevno

Nešto pre godinu dana je ova probna ustanova počela primati prve alkoholičare u programu gde će im se dozvoljavati alkohol. Na rubu centra je bar gde se stanovnicima dozvoljava ispijanje do pet litara piva na dan - naravno, pod određenim pravilima. Prvo; svoje pivo moraju piti na licu mesta, drugo; mora proći sat vremena pre nego što dobiju sledeću porciju od 0,5 litara. Stanovnici mogu dobiti svoje prvo piće u 7:30, a poslednje u pola deset uveče.

Neki zdravstveni stručnjaci su zabrinuti kako je sve, osim odricanja alkohola, etički krivo, ali Schouten podseća i kako se ovisnike o heroinu polako odvikava uz pomoć metadona. Ističe i kako je ovaj program namenjen za manje od jedan odsto alkoholičara. Marshall Van Zeiteren je jedan od tipičnih stanovnika ovog centra: "Moji roditelji su umrli dok sam bio mali. Bio sam veoma razmažen mladić, počeo sam pušiti mnogo marihuane i od pušenja je došlo opijanje. Imam ženu i sina kojem je sada 20 godina. On me mrzi jer sam pijanica - i zato jer sam bio u zatvoru."

"Kanadski model"

Voditelji projekta ističu kako se tim ljudima pomaže održati stalna razina alkohola u krvi i dok su u tom stanju, lakše im je pomoći u drugim životnim problemima. "Uvereni smo da bi ovi ljudi, da nisu kod nas, načinili sebi mnogo štete: počeli bi piti rano ujutro i opijali bi se tokom dana. U našem programu su malo opijeni, ali su mnogo pristupačniji i možete razumno razgovarati s njima. Vidimo da se bolje osećaju, jer u pravilu dolaze s ranama na nogama od života na ulici. A i hranimo ih tri puta na dan."

Ne verujem da ću prestati piti

Doktor Schouten je ipak uveo pravilo da se sa svakim stanovnikom postigne dogovor, koliko piva treba na dan - niko ne dobije više od 10 konzervi od pola litre. Ali, niko nije niti opterećen iluzijom da će njihova teška ovisnost prestati preko noći, nego ih se barem spašava od smrti na cesti. I Van Zeiteren nema  iluzija o svojoj budućnosti: "Ne, ne verujem da ću ikada prestati piti. Pokušao sam mnogo puta, ali mislim da sam se samo zavaravao. Mislim da je 'normalno' stanje ovo u kojem jesam u ovoj instituciji, kada je sve pod nadzorom. A ovde i jedem zdravu hranu. Hrana je važna - prvo hrana, a onda piće."
izvor



KRALJ ALKOHOLA" Jack London
U alkoholu se nalaze kobna naslucivanja istine.

Svakom je coveku lako da se skotrlja u jarak. Ali je strahovito iskusenje za coveka da stoji cvrsto uspravno na svojim dvema nogma i da zakljuci kako na celom svetu postoji za njega samo jedna sloboda, a to je da moze unapred izbrati dan svoje smrti.
A sve to nije dobro za coveka koji je stvoren da zivi, da voli i da bude voljen.

Intenzitet i trajnost su stari neprijatelji, kao vatra i voda. Oni se medjusobno unistavaju. Oni ne mogu postojati zajedno.

Samo covek koji je gladovao moze pravilno da oceni vrednost hrane. Jedino mornari i stanovnici pustinja znaju pravu vrednost sveze vode. A samo dete, sa detinjom mastom, moze da shvati vrednost stvari koje su mu dugo bile uskracivane.

Covek placa po gvozdenoj skali - za svaku snagu istom takvom slaboscu, za svaku visinu odgovarajucom nizinom, za svaki uobrazeni bozanski trenutak istim tolikim vremenom u sluzi gmizavca. Svaki podvig iz veoma davnih dana i nedelja zivota prozivljenog u ludim, velicanstvenim trenucima mora se platiti skracenjem zivota.

Nije vazno sta covek treba da cini ili ne treba da cini. Vazno je ono sto covek cini.

Cemu uopste zivot, ako je ovo sve? Ne, tu mora da postoji nesto vise, negde dalje i iza ovoga.

Izgleda da ima razlicitih vrsta istine na ovom svetu. Neke su vrste istine istinitije nego druge. Neke su vrste istine - lazi, a bas su te vrste one koje imaju najvecu upotrebnu vrednost u zivotu, koje zele da se odraze i da zive.

Kaze se da se neki ljudi radjaju sretni, dok drugima sreca mora da se nametne.

Nema pravde na svetu. Sve je lutrija.

Covek je upola pobedjen kad to priznaje.

Cuo sam kako mladost zove u noci:
Nestalo je radosti, koja me je drzala na svetu;
Jer nemam vise cvrstog tla da po njemu koracam:
Jutro se pretvara u dan,
Ono ne sme ni za trenutak da zastane,
Jer mora svet da ispuni svetloscu.
Moja dusa iznenada dodje i prodje,
Isceze brze od mirisa ruza,
Posle kratkog sjaja na nebu.
Da, ja sam mladost, jer moram umreti!

Mladost se uvek prezrivo smeje rusevinama starosti.

Uloga koju alkohol igra sam po sebi, neznatna je prema ulozi koju igra drustvena atmosfera u kojoj se pije.

Prodro sam do dna svoje duse i otkrio neslucene snage i velicine.

Coveku, jedinom medju zivotinjama, data je strasna povlastica - razum.

Cemu se uzdrzavati!
Zivot i ljubav su kao noc i dan, nude nam se po sopstvenoj volji, a ne po nasoj.
Primi njihove darove dok mozes...

Biti glup znaci biti sretan.

Veselost isto toliko zavisi od stanja stvari u nama, koliko i od stanja izvan i oko nas.

... to je jedna od navika podanika Dzona Barlikorna (Kralja alkohola). Kad ih zadesi sreca, oni piju. Kad nemaju srece, oni piju u nadi da ce sreca doci. Ako mesto srece dodje nesreca, oni piju da zaborave. Ako se sretnu s prijateljem, oni piju. Ako se posvadjaju s prijateljem i izgube ga, opet piju. Ako im je udvaranje krunisano uspehom, toliko su srecni da moraju piti. A ako budu odbijeni, piju iz suprotnog razloga. Ako nemaju bas nista da rade, oni i tada piju, jer sigurno znaju da ce, kad popiju dovoljan broj casa, crvi poceti da gmizu u njihovim mozgovima i da ce imati pune ruke posla. Kad su trezni, zele da piju. A kad se napiju, zele da piju jos vise.

5 коментара:

Анониман је рекао...

Mi ne treba da lečimo alkoholizam, mi treba da lečimo dušu, prazninu, koja se popunjava alkoholom, nažalost, praznina se ne može popuniti ničim, jer besmisao moramo popuniti smislom.....
probajte sa ljubavlju....

L2 је рекао...

Lepo receno prolaznice.I ja mislim da ljubav leci mnoge stvari.Nazalost ne sve.
Pretpostavljam da ste/si procitao o cemu je rec.Ovaj prilog i jeste napravljen iz prijateljske ljubavi.

Анониман је рекао...

A kakva ljubav moze biti do prijateljska?

Anonimnom:

Mi treba da lečimo alkoholizam, a lečenjem duše mi ćemo ga sprečavati. Nije praznina u duši već očaj. Šta je besmisao u ovoj konotaciji? Ništa i ničim se ne može osmisliti pa ni smislom. Besmisleno zvučiš.

L2 је рекао...

Odobrila sam komentar i razmišljam o smislovima smislova.
*Kakva ljubav može biti do prijateljska?
Da je u pitanju vlastito dete bila bi to jedna druga vrsta ljubavi. U igri bi bile značajne nijanse.Bila bih otvorena,kritična,nisam sigurna da bih napisala ovaj prilog u ovakvom obliku.Zašto? Zato što je ta vrsta ljubavi nešto drugačija od prijateljske ljubavi. Sa rođenim detetom ne uspemo uvek da izgradimo prijateljske odnose. To ne znači da u ovoj vrsti i svim vrstama ljubavi nema prijateljskih odnosa.Prijateljstvo nije temelj na kom se gradi vec nesto drugo. Rečju ljubav objedinjujemo neke slične parametre, ali joj zato dodajemo druge reči da bi je objasnili preciznije.Ljubav može biti strasna,čak bolesna ..itd.
Ja lično uočavam velike razlike između mojih ljubavi.Možda je problem u razilaženju u mom i tvom poimanju ljubavi u meni-do mene.

Ne znam ko je prvi prolaznik,i ko zna da li će ponovo svratiti. Tvoj komentar će ostati bez njegovog komentara.
Mene je zaintrigiralo tvoje razmišljanje.Ne znam kako se leči alkoholizam.
Mislim da znam šta znači očaj. Slažem se sa tobom da alkoholizam treba lečiti kao svaku zavisnos. Ukoliko ostane očaj,a on je bio uzrok alkoholizmu, trebalo bi ići dalje i lečiti dušu-kako ti kažeš.
Šta misliš može li se osmisliti nečiji život? Ako pomognemo nekom da utvrdi novu šemu života, i pre svega novi način razmišljanja o životu, ako se objektivno promene uslovi mogao bi se očaj prevazići.Mnogi su uspeli.I ja sam bila u situacijama beznađa,očaja.Prevazišla sam.Smisao nije apstrakcija.On je konkretan.Sve ima svoj smisao pa makar nečiji smisao bio za druge besmislen.Ako je čovek očajan jer nema sredstva za život,mogu mu pomoći samo pare.Ako nema posao,ne može doći do njih.Kako onda može pomoći smisao.Tu počinju stvarni problemi i takve situacije su za neke ljude nerešive.
O društvu i njegovoj ulozi neću ni da pričam.
Ali se po meni i očaji,kao i ljubavi,razlikuju.

Анониман је рекао...

Hvala ti na ovom prilogu.
alkoholičar sa nadom u izlečenje

Постави коментар