среда, 05. јун 2013.

Abortus ZA ILI PROTIV !







SAOPŠTENJE ZA JAVNOST SVETOG ARHIJEREJSKOG SABORA SPC SA REDOVNOG ZASEDANJA ODRŽANOG U BEOGRADU I NIŠU


 Zbog čedomorstva je stanovništvo Srbije svake godine manje za jedan grad srednje veličine, što svedoči o dubokom moralnom padu, o teškoj krizi porodice i o nedostatku prave vere u Boga kod mnogih, premda se većina ljudi u našem narodu izjašnjavaju kao vernici i jesu vernici makar u elementarnom smislu te reči.
Sabor je stoga podržao inicijativu lekarâ vernikâ da država zabrani abortus, osim u slučajevima kada se on vrši iz medicinskih razloga.
Sabor apeluje na savest roditeljâ, vaspitačâ, državnih činovnika i svih koji mogu da utiču na stanje u društvu da učine sve što mogu da među nama, uprkos materijalnoj oskudici, slavljenje života kao najvećeg Božjeg dara postane alternativa nesvesnom kultu smrti koji je uzeo maha u savremenoj zapadnoj civilizaciji.






HIPOKRATOVA ZAKLETVA

Hipokratova zakletva se često menjala. No, na kongresu Međunarodnog saveza lečničkih društava u Ženevi 1948. godine ustanovljena je konačna zakleta koja se danas koristi - Ženevska zakletva a glasi ovako:

"U trenutku kada stupam među članove lečničke profesije, svečano obećavam da ću svoj život staviti u službu humanosti. Prema svojim učiteljima sačuvaću dužnu zahvalnost i poštovanje. Svoje ću zvanje obavljati savesno i dostojanstveno. Najvažnija će mi briga biti zdravlje mog pacijenta. Poštovaću tajne onog ko mi se poveri. Održavat ću svim svojim silama čast i plemenite tradicije lečničkog zvanja. Moje kolege bit će mi braća. U vršenju dužnosti prema bolesniku neće na mene uticati nikakvi obziri vere, nacionalnosti, rase, političke ili klasne pripadnosti. Apsolutno ću poštovati ljudski život od samog začetka. Ni pod pretnjom neću dopustiti da se iskoriste moja medicinska znanja suprotno zakonima humanosti. Ovo obećavam svečano, slobodno, pozivajući se na svoju čast.



Eduard Deutsch

Hipokratova« zakletva Apolonu

Apolonovi sveštenici u Asklepionskim lečilištima, dakle lekari, polagali su zakletvu Bogu isto kao i Apolonovi sveštenici u proročistima i hramovima njemu posvećenim. To je zapravo bila svečana obaveza časnog vršenja svog zanimanja – lečenja, prorokovanja, odnosno službe božje, pošto je Apolon lekar i prorok, što je veoma slično. Nas ovde zanima »Hipokratova« zakletva bogu Apolonu koju stavljam pod navodnike ne zato što takva nije postojala (jer se inače bez nje Apolonu i ne bi moglo služiti, tj. dobiti unosna i ugledna služba u Apolonovom hramu, lečilištu, proročištu – to je nešto slično nekadašnjim ugovorima o udruživanju rada i ovim sadašnjim ugovorima), već stoga što ona koja se sada navodi kao Hipokratova nije delo ni samog Hipokrata ni Hipokratovaca već falsifikat nastao u poznorimskoj i ranohrišćanskoj epohi poput onih »Konstantinovih poslanica«, »iverja časnog krsta«, »beočuga, veriga i lanaca sv. Antuna«, »svetih gralova«, »pokrova«, »Madona što plaču«, da ne pominjemo »osteologiju« i sve ono što vređa dobar ukus, zdrav razum i poštovanje predaka. Ono što se dosta ističe iz »Hipokratove« zakletve je stroga zabrana kontraceptiva i abortiva, što je u potpunosti suprotno sa duhom hipokratovske medicine, pošto se dobar deo onoga što se tiče ginekologije i opstetricije, iz hipokratskog korpusa od ukupno sedam knjiga, odnosi upravo na kontraceptive i abortive. Stav lekara je tada, kao što bi trebalo i sada, određen, pre svega drugog, isključivo interesom samog pacijenta, dakle žene, (ne)suđene majke, i sve što ne odgovara njoj iz bilo kojih zdravstveno-socijalnih razloga lekar mora poštovati i uvažavati bez obzira na njegov lični stav* jer materinstvo je isuviše velika čast i obaveza da bi se skrnavila prinudom.  

* Lično sam protivnik abortusa, ali »ne po svaku cenu« iz gore navedenih razloga.

8 коментара:

  1. Анониман05. јун 2013. 10:39

    NA STRANI ŽENE
    pesnik u prolazu

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман06. јун 2013. 03:27

    Mogu li ja da upotrebim više reči? Šta ste se stisli?
    Ja sam na strani razuma,žene i porodice. Dosta više države, zakona, kolektivnog iživljavanja nad pjedincem i njegovim slobodama.
    Ko je razuman paziće da se ne dogodi.Živimo li u 21 ili srednjem veku? Hajde muški malo se emancipujte, kad obavite ukupan, planiran broj, vežite se i onda slobodno polećite.Najlakše je posijati pa onda moralno odlučivati o životu i smrti.

    Matori dajte koji savet a ne samo da ili ne, hehee
    Peđa

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман06. јун 2013. 15:12

    Abortus pobudjuje beskrajne moralne, religijske i pravne rasprave nedoumice.Dobro je da nije tabu tema, nije dobro sto je drzava uzela sebi za pravo da odlucuje u ime ljudi. Teza religije da je zivot Bogom dan pada u vodu pred nasiljem koje se vrsi nad zivotinjama.Tipicno ljudsko agoisticno i antropocentricno razmisljanje.

    Posle brojnih smrtnih slucajeva usled neprofesialne terminacije fetusa trebao bi svako da razmisli o besmislenosti zabrane.
    Moje misljenje je licno. Protiv sam ubijanja.
    Z.

    ОдговориИзбриши
  4. Licemerje, manipulacija, politika umešana u svaku poru društva i pojedinca.To su samo neke od asocijacija na temu koja bi, i u slučaju apela za život, trebala biti dostojanstvena i lepa.
    Šta očekivati od čoveka? Da ne bude ono što jeste!Ne gajimo iluzije biće nam lakše.
    Ova skupina fariseja na slici i ona koja se ne vidi,lekari vernici,uzimaju sebi za pravo da nameću svoje viđenje i naravno, da ga pokušaju nametnuti DRUŠTVU.
    Principi demokratije ponovo ukazuju na tačke mogućih manipulacija.

    A život?
    Ko je normalan protiv života? Pa ako društva već jesu, zašto se odlučuju na nasilje nad živima u svim oblicima, sve do ubijanja. Religijski bastijoni prednjače u tome.Sramotno licemerstvo ni ne prikrivaju.Pola sveta se udružuje u ratnohuškačkom pohodu čije su osnove KORIST. Korist pojedinca,u ovom slučaju majke, oca, to jest porodice ( teško upotrebljavam ovu reč korist)se ne uvažava.
    to je osnovni problem današnjih sistema. Društvo, društvo, kolektivizam i sve pod zastavom za pojedinca,za život.Laž, laž i laž.

    Slažem se da je prevencija bitna, i da su posledice nelegalnih intervencija porazne.Oba primera su pokazatelj izopačenosti ljudske svesti, ne shvatanja problema.

    Moj odgovor se podrazumeva.

    ОдговориИзбриши
  5. Онај ко је ЗА, он каже да тереба клати дјецу?
    Заклати или удавити или на било који начин дјете, ма било кога људског бића није у реду!
    А а да ли сам против клања дјеце.
    Е доктори, знате да је то клање и опет.
    Само ми жао мајки које то не разумију, па заклаше своје дјете.

    ОдговориИзбриши