среда, 4. мај 2011.

Finansijska pismenost- Intervju sa Robertom Kiyosakijem



MML 'Istina ili prevara




Gospodine Miškoviću napišite i Vi knjigu i pomozite svojim iskustvom mladima Srbije na čijim ste  leđima  postigli uspeh. Dok ne izađe knjiga pomenutog, poslužite se savetima iz domaćih magazina ( popis na dnu ). Intervju treba pročitati jer sadrži autentično iskustvo. Sud o mreži zadržavam za sebe.


1- "Koliko novca zarađujete u mrežnom marketingu nije najvažnija stvar, ( ? )
već je to da vam vraća kontrolu nad životom, vraća vam opcije, i dostojanstvo. A smatram da je danas to neprocenjivo."  (Robert K.)
2-  suština za naše uslove - kupi kuću (kredit), sredi je i izdaj. Renta mora
  da pokrije sve troškove i da donosi zaradu, inače se u takav posao ne ulazi. (ED)
3- realnost u našim uslovima- Zaposliš se, podstanar si, oženiš se (dve plate), kupiš kuću (stan)- kredit (šta drugo), napreduješ na poslu, napreduju i troškovi, kupiš bolja kola- kredit (šta drugo), radite naporno, dođe dete (Bože zdravlja),  treba veća kuća (ulaziš u veći kredit - ovo je krajnje nepovoljno sa finansijske strane), neko treba da čuva dete, žena ostavlja posao, ti još napornije radiš, uzimate kredit za odmor... recesija - gubiš posao ili plata ne sustiže troškove = "trka pacova".Pored fin. problema ulaziš u depresiju i iscrpljenost. Da li poznaješ nekoga ko je u ovoj trci ? Ja ne poznajem ko nije. (ED) 



                               WORLDMETERS -
                     SVETSKA STATISTIKA U REALNOM VREMENU 

                         PREGLED SVETSKIH BERZI




  
                                    
                         

R ođen i odrastao na Havajima Robert je učio o poslu od dvoje ljudi-svog siromašnog oca,visoko obrazovanog i visoko plaćenog državnog službenika koji je bio njegov stvarni otac, i svog bogatog oca, multimilionera koji je bio izbačen iz škole,nakon osmog razreda, najboljeg prijatelja njegovog pravog oca. Životni finansijski problemi koje je imao Robertov stvarni otac su poboljšala učenja Robertovog bogatog oca- da siromašna i srednja klasa radi za novac, ali da bogati imaju novac koji radi za njih. Nakon što je postao najbolji prodavac u Zeroksu, Robert je sledio svoju strast da postane finansijski nezavistan. Razvio je nekoliko internacionalnih multimilionerskih poslova i uspeo je da se penzioniše u 47-oj godini kako bi sledio svoju strast da uči druge da postanu bogati i nađu svoj savršeni posao.
1997.g. Robert je napisao svoj prvi internacionalni bestseler «Bogati otac, siromašni otac» i dizajnirao je patentiranu igru «Tok novca – 1 na 1».J.P. Morgan je, na naslovnici Volstrit žurnala, izjavio da je knjiga «Bogati otac, siromašni otac» knjiga koja se mora pročitati.
Emisija «USA danas» je nazvala knjigu početnom tačkom za sve koji žele da steknu kontrolu nad svojom finansijskom budućnošću.
Robert je zatim napisao:
  • «Kvadranti toka novca»,
  • «Vodič za investiranje» i
  • «Bogato dete, pametno dete»,
… njegovi drugi, treći i četvrti internacionalni bestseleri. Upravo je završio svoju najnoviju knjigu «Penzionišite se mladi, penzionišite se bogati».
Poruka Roberta Kiosakija je jasna:
  • preuzmite odgovornost za svoje finansije, ili primajte naređenja celog svog života
  • ili ste gospodar novca, ili njegov rob.
A sada, po prvi put u ovom ekskluzivnom intervjuu, Robert otkriva svoj izbor o savršenom poslu da bi se penzionisali mladi i bogati.

INTERVJU

Spiker: Roberte, hvala što si nam se pridružio. Očigledno su milioni ljudi imali koristi od tvojih knjiga, kaseta, ali za one ljude koji nisu pročitali «Bogati otac, siromašni otac» ili «Kvadranti toka novca», da li bi mogao da objasniš šta su to kvadranti toka novca? Ako zamislite u svojoj glavi znak +, kvadrant na gornjoj levoj strani ima E, ispod toga je S, desno od toga je B, pa onda I. Da li bi mogao da objasniš šta to znači?

Robert: Prvo, E je za zaposlene (employee), S je za samozaposlene ili mala preduzeća (self-employed, small business), B je za velika preduzeća (big business), kao što su Microsoft, Intel itd, a I znači investitori (investor).
Moj siromašni otac je rekao da idem u školu i da nađem posao. Kroz to smo svi prošli. Moj siromašni otac me je programirao za E kvadrant: sigurnost posla, veliki rad, penzija, beneficije.
S kvadrant se vezuje za lekare, advokate ili neka mala preduzeća, ljude koji rade sami. Oni žele nezavisnost.
Veliki poslovi, B kvadrant, je za ljude kao što su Bil Gejts, koji je oformio ogromnu multinacionalnu korporaciju. Njih ima jako malo, to su najbogatiji ljudi na svetu.
Najbogatiji ljudi na svetu dolaze iz B kvadranta, iako se može postati bogat i u E i u S kvadrantu.
U I kvadrantu se nalaze investitori. Investitori su ljudi koji imaju novac da radi za njih.
Moj siromašni otac i moja siromašna majka su me trenirali da postanem E i S. I školski sistem vas trenira da postanete E i S: siguran posao, igrajte na sigurno.
B i I strana je za bogate. Moj bogati otac je rekao: ako želiš da budeš bogat, brini se o svom poslu.

Spiker: U svojoj knjizi kažete da većina zaposlenih, kada su spremni da započnu svoj posao, gravitiraju ka S kvadrantu. Započinju svoj mali posao, možda je to rad pod ugovorom, ili je honorarni posao. Da li je to pogrešan način?

Robert: Nema pravo ili pogrešno, stvar je u tome da mnogo ljudi želi da radi nešto svoje, pa migriraju iz E u S kvadrant, a po mom mišljenju to je suludo jer vas svi maltretiraju, naročito vlada. Provodite jedan dan nedeljno samo da bi prijavili porez. Smetaju vam zaposleni, pa nemate slobodnog vremena jer ako ne radite, nemate prihod.
To je verovatno najteža pozicija, a tu se nalazi većina ljudi. Međutim, vrlo malo njih se obogati, a rade, rade i rade. Razlika između S i B jeste da, ako S osoba prestaje da radi, njihov prihod nestaje.
Ali ako B osoba prestane, prihod neće stati. Šta je bolje? Rekao bih da je B kvadrant bolji.
Moj bogati otac me je trenirao da budem u B i I.
Trenirao me je dok sam igrao Monopol: četiri zelene kuće je crveni hotel. To je razlika u perspektivi. Za ljude koji traže promenu, to je odličan način za njeno postizanje.

Spiker: Pa šta je to što sprečava prosečnog čoveka da započne B posao?

Robert:Problem je u tome što ne može svako da priušti sebi da ga započne. Potrebno je pet do deset godina da se izgradi. A procenat neuspeha je 95% u prvih pet godina. A da bi se izgradio B posao, potrebno je oko 5 miliona dolara godišnje. Pa ako ne uspete, onda dugujete sav taj novac i ljudi bankrotiraju. Ja nisam uspeo dva puta, nisam bankrotirao, ali me je to koštalo milione dolara. To znači provesti 10 godina bez plate. Većina E i S osoba ne bi to izdržali. A ne znaju kako da dođu do I kvadranta, do berzi itd. Mene su trenirali da to uradim.
Tako da, ako hoćete da pokrenete posao, jedan način je da ga pokrenete sami, što sam ja radio nekoliko puta. Imam proizvodna preduzeća, nekretnine, rudarska, naftna preduzeća, ali ja sam istreniran da to uradim. Ali ako to nemate, onda možete da pokrenete franšizing. McDonalds je dobar franšizing. Problem je u tome što vas to u startu košta milione dolara, a povrh toga prvih nekoliko godina ne zarađujete novac.
Treći način za odlazak u B kvadrant je mrežni marketing. Mnogi ljudi imaju loše mišljenje o mrežnom marketingu. To je zato što ne razumeju da najbogatiji ljudi na svetu grade mreže. Na primer, najbogatiji ljudi na svetu poseduju televizijske mreže. Zatim, telefonska mreža. Pa mreža servisnih stanica. Moj bogati otac me je učio da bogati grade mreže. Svi ostali traže posao. To zavisi od vašeg treninga. Tako da je za mene mrežni marketing briljantan način da osoba uđe u posao sa malim troškovima, provede pet godina gradeći veliki posao koji vam može obezbediti finansijsku nezavisnost.
Problem je u tome što su mnogi ljudi gotovani i nemaju potrebnu izdržljivost da istraju u tome. Plus, imaju i prijatelje koji imaju negativne ideje o mrežnom marketingu. Moram priznati da ja nisam stvorio svoj posao u mrežnom marketingu. Ja sam započinjao svoje poslove. I ja sam imao negativne ideje, dok nisam shvatio da moram da otvorim svoj um i da promenim način posmatranja stvari. Da sam manje slušao svoje prijatelje, uvideo bih vrednost mrežnog marketinga.
Mrežni marketing je način da prosečan čovek zadrži svoj dnevni posao i izgradi posao koji će ga osloboditi.

Spiker: Mislim da mnogi ljudi ne posmatraju mrežni marketing kao stvaran posao.

Robert: Pa kako bi prosečna E i S osoba uopšte znala o poslovima, jer su ili zaposleni u jednom, ili se muče u svom poslu. Razlog zašto sam ja ovde jeste da razgovaram o promenama koje dolaze i zašto je potrebno da se promenimo. Razlog zašto se menjamo leži u tome da smo dozvolili da nas maltretiraju siledžije.
Želim svoju slobodu.
Razlog zašto se ja nalazim u B kvadrantu je zato što se ja borim za svoju slobodu.
Sloboda za mene znači da imam više izbora.
Ako se nalazite u E i S kvadrantima, odrekli ste se velikog dela svoje slobode.
U E kvadrantu vam neko govori koliko novca zarađujete, kada da dolazite na posao, kada da se odmorite, kada da ručate, kada da idete kući, kada dobijate povišicu. I što je najgore, a ovo se tiče sigurnosti u poslu, ako je kompanija loše vođena, oni vas jednostavno otpuste. Ako pogledate svet danas, on je pun siledžija. Ne morate da gledate daleko. Ja pogledam preko puta ulice, oni se nalaze u poslu svaki dan. Nalazim ljude koji pokušavaju da me maltretiraju. Glavni razlog zašto se ja nalazim u B kvadrantu je taj da ne želim da me iko napada. Ne želim da mi iko govori koliko novca ja zarađujem, i da li sutra imam posao ili ne. Ono za šta sam se ja borio u Vijetnamu je sloboda. A za slobodu je potrebna hrabrost i snaga. Vidim da danas ljudi postaju slabiji. Žale se na svet, i postaju slabiji. Pa, oni će propasti. Danas treba postati jači. Jedna o stvari kojoj su me oba moja oca učila jeste da budem jak.
Ne da budem jak, da postanem siledžija, jer ako udarim siledžiju, ja to i postajem. Danas ako želite da budete u B kvadrantu, potrebno je da budete mentalno i emocionalno snažni. I potrebno je da budete pametni.
Moj siromašni otac je bio snažan čovek, ali ne i finansijski pametan. Zato je, kada je otpušten u 50-oj godini, postajao slabiji i slabiji. Želeo je svoj stari posao nazad. Danas je poenta u tome da, ako želite da budete uspešni, postanite jači.
Obrazujte se.
To B kvadrant zahteva. Razlog zašto sam ja uspešan biznismen je taj što ne dozvoljavam da me drugi maltretiraju. To ne znači da sam siledžija. To znači da ne dozvoljavam da me drugi napadaju. Želim da vam kažem da postoje siledžije u svetu, ali postoje i odmah pored vas: vaš šef, supervizor, neko pored vas ko vam govori kako da upravljate svojim životom. Što vam je više potrebna sigurnost, to imate manje slobode.

Spiker: Slažem se sa vama. Vidim ljude kako idu na posao svaki dan, i svaki dan gledaju u osobu pored koju mrze.

Robert: Da, mrze. I dalje idu na posao, i primaju platu i ostaju tamo.

Spiker: Šta kažete takvim ljudima?

Robert: Postaješ slab. Čujem ljude na televiziji kako se žale na otpuštanja: potreban mi je posao, potreban mi je novac. Ako ti je potrebno, onda si slab. I što ti je više potrebno, to si slabiji. Divna stvar u mrežnom marketingu je ta da za samo par dolara, recimo 500 dolara, dobijate mogućnost da izgradite malo samopouzdanja. Zadržite svoj dnevni posao, ali postanite jači. Ako želite da budete uspešni u mrežnom marketingu, po mojoj preporuci, neka traje 3, 4 ili 5 godina. Ono što zaista radite jeste to da se obrazujete, da jačate. Jer oba moja oca su bila snažni, časni ljudi. Problem je bio u tome što moj siromašni otac nije imao obrazovanje, nije imao hrabrost da ostane u B kvadrantu.
Moj siromašni otac je otpušten sa mesta nastavnika jer se kandidovao za guvernera države Havaji. Možda mislite da će vam u politici biti lepo i da ćete biti srećni. Možda će vam biti lepo, ali nećete biti srećni.
Postoji mnogo siledžija u politici.
Kada se moj otac kandidovao, kandidovao se protiv svog šefa koji mu je rekao da se više nikada neće zaposliti na Havajima. A moj otac nikada nije postao dovoljno snažan da mu se odupre. Pokušavam da kažem da, ako želite da budete uspešni danas, najbolja stvar u mrežnom marketingu jeste da morate da budete emocionalno i fizički snažni. Ne marite za ono što drugi pričaju ili misle o vama. Ne dozvolite im da vam naređuju. To pokušavam da kažem. Ako ste slabi danas, odričete se svoje slobode.
Ako ste slabi danas, ljudi će vam naređivati. «Mogu li da dobijem slobodan dan? Mogu li da dobijem pauzu? Mogu li da dobijem povišicu jer mi je dete bolesno?» Mislim, kakav je to slabić? Nećete postati uspešni u B kvadrantu ako stalno tražite dozvolu.
Pre neki dan sam pregovarao sa nekim tipom, on me je maltretirao preko svog advokata. I razmišljam kako ne smem da dozvolim da mi se ovo dešava.
Ne morate da otputujete na srednji istok da bi ste našli siledžije, naći ćete ih pored vas svaki dan. Vaš šef, supervizor, ljudi sa kojima radite, oni će vas napadati. Mrežni marketing vam omogućava mentorstvo, trening, kako biste postali jači da bi izdržali rigoroznost B kvadranta. Zato ja govorim da je to odličan trening program.

Spiker: Jedan od stvari o kojima pričate u svojim knjigama su snovi.
Moje mišljenje je da čovek koji je proveo u kancelariji 15 godina nema nikakve snove. Njegov san bi možda bio da ode u Dizni svet sa decom ove godine.

Robert: Smatram da većina ljudi sanja snove koji se nikada neće ostvariti. Moj bogati otac je govorio da je problem sa snovima stvarnost. Stvarnost je da možete da sanjate o kući od milion dolara, ali je nikada nećete imati. Možete da sanjate o velikoj jahti, ali stvarnost je da je nikada nećete imati. Ja ohrabrujem ljude da sanjaju, ali isto tako i da imaju plan, jednostavnu listu kako do toga doći.
Kada bih sve radio ispočetka, možda bih išao putem mrežnog marketinga jer ima više smisla. Sistem je već izgrađen za vas, advokati su ga već proverili za vas, računovodstveni sistem,... Nisu svi legitimni, to je jako bitno. Takođe postoje loši ljudi i u mrežnom marketingu, ali loši ljudi postoje svuda. Poenta je u o ovome: za prosečnog čoveka, mrežni marketing je šansa da preuzmu kontrolu nad svojim životom. Kontrola je ključna reč. Ako niste u B kvadrantu, to znači da ste izgubili kontrolu nad troškovima broj jedan, a to su porezi. Poreska uprava vam kaže koliko i kada plaćate porez. Ako ste u B kvadrantu, onda imate kontrolu nad tim. To znači da se borite za slobodu. Takođe se borite za opcije koje imate. Ako imate manje slobode, imate i manje opcija.
B i I kvadrant vam samo daje više opcija. Ako imate više opcija, imate veću slobodu. Na tome je ova zemlja, SAD, osnovana i to želi ceo svet: slobodu da donosi odluke. Zato kažem:
  • postoje siledžije koje vas napadaju fizički, što je strašno, i
  • postoje siledžije koje vas napadaju mentalno i emocionalno.
Ako dozvoljavate da vas neko napada, vi ste gubitnik.
Najbolja stvar u mrežnom marketingu je što ćete, ako uspete da ostanete jaki 5 do 10 godina, postati potpuno druga osoba. Koliko novca zarađujete u mrežnom marketingu nije najvažnija stvar, već je to da vam vraća kontrolu nad životom, vraća vam opcije, i dostojanstvo. A smatram da je danas to neprocenjivo.

Spiker: Zašto smatrate da je važno da ljudi danas počnu da rade nešto drugačije?

Robert: Razlog zašto se treba probuditi sada je taj da smatram da je siguran posao šala. Ako smatrate da su vam poslovi sigurni, onda verovatno verujete u Uskršnjeg zeku ili Deda Mraza. Možete se naljutiti na mene, ali to su gluposti. Nemate nikakvu kontrolu. Ne kažem da su penziona osiguranja loša, samo kažem da nisu pouzdana. I nisu pametna. Ne želim da se kockam sa svojom finansijskom budućnošću. Nikada ranije se toliko ljudi nije kockalo sa svojom penzijom na berzi. To je suludo. Mislite da će se o vama brinuti socijalno? Isto tako ste verovali i u Uskršnjeg zeku. Najveći izdatak koji ćete imati je briga o zdravlju. A to je skupo. Ako imate novac, živite, ako nemate, umirete. To se već dešava u zemljama širom sveta. Verovatno će se početi dešavati i ovde, u Americi. Zato što je previše ljudi koji su slabi i očekuju da će se o njima brinuti kompanija ili vlada.
Rekao bih da je vreme za buđenje.
Ono što sam rekao možda zvuči bezobrazno ili surovo, ali tako ja vidim svet danas. Postanite snažniji i pametniji. To ja preporučujem. Upravo to mrežni marketing preporučuje mnogim ljudima, tu šansu da postanu finansijski nezavisni.


Spiker: Zašto onda svi ne započnu svoj biznis?

Robert: To je tema o kojoj smo već pričali. U pitanju je strah. Ja imam kukavicu unutar mene, i ja tu osobu dobro poznajem.
Kada sam bio u Vijetnamu, jedina bitka koja se vodila, je bila između hrabre osobe i kukavice. To je bitka sa kojom se svi suočavamo. Mislim da se kukavice privlače i jedni druge odgovaraju, pitaju se: «Zašto bi to uradio», i tako još više postaju kukavice. Postavlja se pitanje zašto je škola važna. Kada mi nastavnik kaže: «Roberte, ako ne učiš, nećeš naći posao», ja bih onda morao da ustanem i kažem mu da ne želim posao. Pa se svi zbune i pitaju se ko je ovaj glupi klinac.

Spiker: Ako ne želi posao, u čemu je njegov problem?

Robert: Poenta je u tome što sam ja testirao svoju sposobnost da me ne maltretiraju. Pitaju me ljudi šta je uzrok tome što sam se obogatio? Ja sam imao hrabrosti da se borim za šta god da sam se borio i smatrao da je dobro za mene. Ne kažem da je to dobro za svakoga. Ali ja nisam želeo posao. Nisam želeo da budem zaposleni. Nastavnik je rekao: ali moraš da to postaneš! Ja sam odgovorio: Ne, TI moraš to da budeš! Onda mi je rekao da nemam dobre ocene, na šta sam mu ja odgovorio da me bankari ionako nikada neće pitati za ocene.
Šta to mene bankar pita? Pita me za prihode. Zašto me ne učite prihodima?
Zato smatram da danas ljudi ulaze u posao zato što žele da im se vrati dostojanstvo, da preuzmu kontrolu nad svojim životom. Treba da imate hrabrosti da vam nije stalo do toga da vas drugi maltretiraju. Da možete samo da razmišljate.

Spiker: O mrežnom marketingu govorite kao o franšizi pojedinaca. Da li možete da to objasnite?

Robert: Prvo da vam objasnim o franšizama. Video sam svog oca kako su ga otpustili u 50-oj godini, što mi je bila dodatna motivacija. To prosto promeni vaše razmišljanje. Moj otac je uzeo svoju penziju, i kupio neku franšizu. To je bila poznata, i sada je, franšiza sladoleda, i on je sve izgubio u tome. Franšiza vas ne može spasiti ako nemate mentalnu i emocionalnu snagu da izdržite svet B kvadranta.
Mrežni marketing jeste franšizing pojedinaca, ali on prvo mora da napravi pojedinca snažnim.
Ako ste u E kvadratu, očekujete od ljudi da vas zaštite: šef će me zaštititi, sindikat će me zaštititi.
U B kvadrantu je kao da ste ušli u svet ajkula, velikih medveda i gorila. Ako niste uspešni u B kvadrantu, onda vas nema. Vi ste najslabija karika: doviđenja! B kvadrant nije fer i nije jednak. Zato je potrebno da prvo ojačate mentalno i emocionalno. I to je najvažnija franšiza koja postoji: mrežni marketing. Ako vrede, one su prodate. Daju sve od sebe kako bi vas napravili dovoljno jakim da izdržite rigorozan svet B kvadranta.

Spiker: U jednoj od svojih knjiga ste rekli da mrežni marketing izjednačava polje za igranje.

Robert: Razlog zašto volim izraz «polje za igranje» je ovaj: kada sam radio za Zeroks, nisu hteli da me promovišu jer nisam imao diplomu. Koliko je to smešno? Bio sam broj jedan u prodaji, ali zato što nisam hteo da igram njihovu igru, nisu hteli da me promovišu. Kao što je moj bogati otac govorio: koliko god da se popneš na kompanijskoj lestvici, pogled je isti. Ako pogledaš gore, odmah iznad tebe je jedno veliko debelo dupe. Taj tip se neće kretati ništa brže, a ti ga ne možeš zaobići zbog svih dupeta koje su iznad njega. Iako sam bio odličan u prodaji, to nije ništa značilo, jer nisam želeo da gledam pozadine.
U mrežnom marketingu ako radite, plaćeni ste. Ako ne radite, niste plaćeni. Ako vam se to ne dopada, onda biznis nije za vas. Stvar je u učinku.
U mrežnom marketingu mi se dopada to što vam ne treba dioloma fakulteta, nije bitna porodica iz koje ste došli, rasa, dopadljivost, ili bilo šta drugo na osnovu čega mogu da vas diskriminišu. Ako ste lepi, imate bolje šanse, ako ne, žao mi je.
Ali stvar je u učinku.
Ako to ne možete da izdržite, onda to nije za vas.
Ja volim konkurenciju. Neki je mrze, ja je volim. Želim da budem najbolji. Ne zato što želim da potučem nekoga. Gledam svoje konkurente – ne postoji niko ko bi mene učinio boljim. Stvar u mrežnom marketingu je da oni ŽELE da postanete bolji. U svetu korporacija to ne žele, jer ako ste bolji, pretite njihovom poslu. To je potpuno drugačija sredina. Za neke ljude je normalno da se penju lestvicom, da igraju na sigurno i čekaju svoj red. To je za mene abnormalno.

Spiker: Roberte, imate li neku završnu misao za ljude koji slušaju ovo?

Robert: Samo da pruže slobodi šansu. Imajte otvoren um. Ne slušajte svoje prijatelje koji su uplašeni i slabi. Ja oko sebe imam prijatelje koji žele da postanem bogat. Ohrabruju me da postanem bogatiji. U porodici mog siromašnog oca, ne volim što to govorim, ima mnogo fakultetski obrazovanih ljudi koji imaju loš odnos prema novcu. Nisam želeo da budem kao oni. Bogati ne eksploatišu ljude, to rade ljudi koji nemaju pojma o finansijama, stvarima koje se dešavaju u svetu itd.
Stvar koju nisam voleo o prijateljima svog oca je to da održavaju ljude slabim: moraš imati siguran posao, moraš igrati na sigurno, ne preuzimaj rizik. Hrane se vašim strahom, umesto da vam pomognu da ga prevaziđete. Najbolja stvar koja mi se desila u Vijetnamu jeste što sam naučio da kontrolišem svoj strah. I umesto da dozvolim da kukavica pobedi, dopustio sam hrabrom čoveku da pobedi.
Mislim da u današnjem svetu promena, gde je normalno abnormalno, gde se siledžije nalaze odmah pored vas, mislim da morate da ojačate, i mislim da vam to omogućava mrežni marketing.

Spiker: Na kraju, da li mislite da je mrežni marketing savršen B posao?

Robert: Za neke ljude. Ali ne za svakoga. Da je lako postati bogat, svi bi bili bogati. To nalazite u svom srcu, svojoj duši i stomaku.
Zato na pitanje šta je to što mi je dozvolilo da postanem bogat odgovaram: nisam dozvolio da mi iko drugi priča šta da radim.
Želeo sam slobodu tako jako da nisam želeo siguran posao, želeo sam finansijsku slobodu. I to je bila goruća želja u mom stomaku. Kada mi danas neko kaže šta da radim, ja se razbesnim. Želim svoju slobodu tako jako, zato sam se borio u Vijetnamu, zato se ljudi upravo sada bore. Za slobodu izbora. Da živimo, mislimo i radimo kako želimo. To mrežni marketing nudi mnogim ljudima.  izvor



- Đon Goudi,˝Ograničene potrebe, neograničene mogućnosti˝.
˝Ne žudi za stvarima pa nećeš ni oskudevati.˝

˝U većini udžbenika ekonomija se obično definiše kao “istraživanje načina za raspoređivanje ograničenih resursa među zamenljivim ciljevima”. Ljudi imaju veoma dugačak spisak potreba, ali veoma ograničene mogućnosti za njihovo zadovoljavanje. Neminovan ishod takvog odnosa je stalna oskudica. Ne možemo da posedujemo sve što želimo, nego moramo da biramo između onoga što nam je dostupno. Zato je svaki čin potrošnje istovremeno i čin odricanja, koji se na kraju završava osećanjem frustracije. U tom sumornom stanju stvari, naš zadatak kao ekonomskih bića je da svoje ograničene prihode rasporedimo tako da iz ono malo stvari koje možemo da kupimo izvučemo najveće moguće zadovoljstvo.˝



               BLOG 
              Tržišno rešenje
"Tržišno rešenje je jedino mesto na kome na našem govornom području možete čitati analize i komentare najšireg spektra pitanja, od poreza i regulacije, preko obrazovanja, monetarne politike, filozofije i teorije liberalizma, do ekologije i globalnog zagrevanja - iz perspektive klasičnog liberalizma. Autori su uglavnom ekonomisti, pa samim tim ekonomske analize zauzimaju najviše prostora. "


MAGAZINI U SRBIJI :

1- BIZNIS & FINANSIJE ,
2- Economy ,
3- E kapija ,
4- Biznis vodič ,
5- Praktična poslovna znanja ,
6- Biznis i tehnologija , Balkan magazin
7- EM portal ,
8- Ekonomija, Fond Slobodan Jovanović
9-  Ekonomija. org ,


FORUMI :

5 коментара:

  1. Robert Kiosaki je mangup, ali inspirativan mangup.
    Njegove knjige koje su prevedene i kod nas (Finesa) i u Hrvatskoj (Katarina Zrinski) treba citati promisljajuci nasu stvarnost i okruzenje.
    Kiosakijev fundamentalni doprinos licnoj finansijskoj pismenosti jeste upravo kvadrant(i) toka gotovog novca i njegova prica o aktivi i pasivi (bilansna sema krajnje pojednostavljena).
    Narocito mladi ljudi treba to da promisljaju, jer oni jos imaju vremena da pokusaju da zive i rade po toj filosofiji.
    Sto se tice sticanje snage, to je moguce samo ako covek poznaje svoje jake i manje jake strane, i u skladu sa tim biraju yanimanje tj. posao (kvadrant).
    Vise o tome se moze pogledati na: http://virtuelnimentor.com/blog/?p=3126

    ОдговориИзбриши
  2. Vi i ja se intezivno družimo ova dva dana.Da bi slučajnim posetiocima ovog bloga omogućili više i kvalitetnije informacije iz ovog područja uvrstiću vašu stranicu na vidno mesto(vredne stranice blogosfere).
    Slažem se sa Vasim mišljenjem,ukoliko je to uopšte relevantno.U porodici imam tri (mlada)menadžera pa cenim svaki doprinos ove vrste.Bio mangupski ili ne.

    ОдговориИзбриши
  3. Da, zapoceli smo jedno lepo druzenje na putu ka mozda necem visem. Ja takodje imam u familiji tri mlade menadzerke, pa sve ovo sto radim je pokusaj da im u nasledje ostavim vecite principe zivljenja, kad vec nisam novac. Vidim da ste blog uvrstili u vredne stranice blogosfere. Hvala Vam na tome.

    ОдговориИзбриши
  4. Svi se mi suočavamo sa, manje ili više,istim problemima.Taj zajednički imenitelj nam olakšava komunikaciju ali ne može zameniti naše jedinstvene, individualne atribute i iskustva.
    Finansije su optimalan prostor za kreativne duhove pod uslovom da su kao Robert Kiosaki
    talentovani,ili "inspirativni mangupi".
    I umetnički talentovani pojedinci moraju uložiti nebrojene časove mukotrpnog vežbanja. Princip je isti.

    ОдговориИзбриши
  5. Za kreativnost u oblasti finansija potrebno je na vreme saznati da je novac u životu važan (ne i najvažniji!) i da ga treba tretirati kako mu dolikuje - ni dizati ga u nebo, ni bacati ga u blato.
    Na vreme znači još kao tinejdžer (12-14 godina). Treba ga zarađivati tako što se treba biti svestan šta se može ponuditi drugim ljudima, u skladu sa NJIHOVIM potrebama, da bi bili spremni da za ponuđeno plate.
    Dalje - ne treba trošiti novac koji nije zarađen.
    Pored toga, treba imati u vidu savete mladima date od strane Endrjua Karnedžija, multimilijardera: 1. Ne potpisivati menice 2. Ne trgovati na berzi i 3. Ne piti alkohol (danas: ne drogirati se). Toliko bih, poštovana L2 za ovo poglavlje naše prepiske posvećene FENOMENU zvanom novac, ljudskoj konvenciji izmišljenoj da ljudima olakša život, a koja se posle "otela" čoveku. Intriga je: kako i ko ga ote?
    Srdačno VM

    ОдговориИзбриши