четвртак, 21. октобар 2010.

Politika i ulične šetnje



U sretna vremena se ne bavimo  teškim pitanjima. Sretna vremena su vremena bezbrižnosti. Nesreća i beda donose bezvoljnost, razočaranje, rezignaciju i bezbroj mučnih pitanja. Ljudi ne umeju  da se uzdignu iznad  sopstvene stvarnosti, da se oslobode balasta koji  nosi zlo koji ih pogodi. Nagomilani lični problemi lome njihovu percepciju a emocije bunta i protesta ih boje. Ponekada pomislim da pročišćenu sliku vremena jedino mogu dati umetnici. Njihove interpretacije su unikatni pečati zadivljujuće realni, a opet uzvišeni iznad subjektivne banalnosti.  


K o sve danas misli o nesreći naroda i ko nudi rešenja? Svi. Od kafanskih analitičara do naučnika, od demagoga do mistika, od države do nevladinih organizacija. I svi misle u ime svih, i svi su u pravu.. Neko to čini u ime Boga, neko u ime naroda, a najviše njih u (svoje) ime i ličnu korist..
U Srbiji se, kažu mi, vodi  rat između dve političke opcije: nacionalne i "kosmopolitske". Kada se rasprava vodi na tako apstraktnim osnovama, onda se stvarni uzroci problema znaju izgubiti. I dan danas ljudi više veruju da je uzrok raspada Juge vekovna mržnja, a ne  međunarodna politika,  ekonomski i njima podstaknute drevne, etničke mržnje.
U dnevno političkim raspravama pedantno se nabrajaju sve moguće i nemoguće crne tačke sistema i momentalne vladajuće garniture bez pominjanja  sopstvenog doprinosa.  Opozicija je snaga koja pretenduje na vlast i stoga je razumljivo da na dnevni red ne postavlja samu sebe. I onda se desi  5 oktobar .  Cilj revolucija je da smeni  vlast, a ne da proceni onu koja dolazi.  Jedno zlo često zameni drugo. Kasnije to saznamo, to jest osetimo. Svi osim nove vlasti i njenih miljenika.  

 K o danas Srbiji nudi  i kakvu alternativu?
 9.oktobar  - porodična šetnja. 
U politička sredstva  spadaju i ulični protesti, ako ih vlast dozvoli,  Ulica transparentno iznosi političko  mišljenje, nekada se zna čije, nekada ne. u pojedinim slučajevima se nikada ne sazna ko je stajao iza mase. Masa se ne formira, ne podiže sama od sebe. uvek je neko organizuje. Manipulacija masom je prepoznata i dokazana pojava.
Ko su organizatori ove šetnje?  Nevladine organizacije .Šta znamo o ovim organizacijama? Sve i ništa.  Znamo da 9 oktobar odvaja  branioce porodičnih, tradicionalnih vrednosti od onih koji se  bore za jednaka prava netradicionalno seksualno usmerenih građana.  
               9 oktobar govori da nismo isti,
               9 oktobar  jezikom podela na dobre i loše,
               9 oktobar   pokazuje da društvo u celini mora imati jasan stav o tome šta mu je u datom momentu prihvatljivo, to jest neprihvatljivo,
               9 oktobar  pokazuje da društvo mora sazreti za neke odnose,
                9 oktobar  pokazuje da se za izvesne stvari društvo mora izboriti,

Da li je put izbora pravila zajedničkog života onaj koji zajednicu  izjeda iznutra. Jeste.

Ako jeste postavlja se pitanje postoje li mirni načini  transformacije društava. demokratija je najčešće spominjana reč.  Zato se vraćam na početak, kritiku vlasti..Kada kritikujemo vlast zaboravljamo  da smo vlast i MI sami.Mi biramo i od nas sve zavisi. Mi smo birali  Miloševića, petooktobarsku opoziciju smo mi izneli na leđima, mi smo članovi stranaka, vladinih i nevladinih struktura. Kada budemo znali šta hoćemo, i  kada se oko tog jednog  udružimo onda ćemo možda  moći razgovarati mirnije, staloženije i  doći do nekih rešenja.



Možda se i varam. Možda su glasači  sretni  što su njihovi na vlasti . Nije sve u novcu.
Kako god  demokratska većina treba da ĆUTI.
A da, zaboravih :  postoje i treći akteri politike, kriminalci, mafija, huligani.Možda postoje i neki  četvrti,peti, šesti..Nevidljivi. Kao i 10-a, 11-a dimenzija.

Srbi, čuvajte se sami sebe. 
Arčibald Rajs

2 коментара:

Divlja је рекао...

''U SRETNA VREMENA narod se ne bavi pitanjima ratova, nacija, istorija i kojecega jos..''
Ako je ovo tacno, onda ovde u Srbiji nikada nije bilo ni dobro, ni mirno, niti je bilo blagostanja.
Sve mise vise cini da je takodraga moja koleginice LIV....

Alternativa bi bila d mi vise ne budemo mi vec neki drugi. A to ce ici jako tesko.... Nemoguca misija....

L2 је рекао...

Lepotice moja,znas isto kao i ja i svi mi.Od kada je sveta tece istorija ratova,mrznji, srece,ljubavi i blagostanja.Pomesano,kako za koga,kako u koje vreme.Casu meda jos niko ne popi, da je s casom zuci ne zagrci...
Kolicine meda i zuci su razlicite. Ratovi prolaze i doticu nas razlicito.Pojedini ljudi nisu osetili rat,neki su nestali u prvim cistkama.Drugi su okrvavili ruke,obogatili se,i nikada nisu stigli pred lice pravde.Sudbine su to ljudske,ujedno u zbiru sudbine naroda nacija i covecanstva.
U pravu si,i meni se tako cini.Nemoguca je misija promeniti coveka.Pokusavaju genetski. Klonirati po jednom savrsenom kodu,napraviti od nas bezivotnu masu,masineriju mozda nece biti problem.To sto ije po zakonima prirode nema znacaj.Covek je odavno podredio prirodu sebi.To mu je sudbina.nemamo kozu ni dlaku da nas zastiti, pa smo bili prinudeni da se grejemo.

Korak dalje bila je pohlepa.Sledeci korak su klonovi, masinerija.
Zbog ovoga pisem o toj temi premda mi neki kazu:ZAOBIDI.U vreme kada se po celom svetu vode etnicki ratovi i sukobi literatura vrvi od bajki,fantastike i samo retkima pada na pamet da zabeleze stvarnost sa ovim zacinom u njoj.Lepo je citati Alhemicara i to je samo dokaz da su nam potrebne one stvari koje u zivotu nemamo. Meni je potrebno i malo realnosti.Moje.Onu koju sam odzivela,a jos uvek imam u sebi,imacu je zauvek.Treba mi i realnost koju zivim.Da bih shvatila i ponovo zaronila u bajku. Ali mnogo mirnije.
pozdrav

Постави коментар