понедељак, 03. новембар 2014.

Boris Vijan, Dezerter



BORIS VIJAN



DEZERTER



Cenjeni predsedniče

Pišem Vam ovo pisamce

Uopšte ne marim da li ćete

Imati vremena da ga pročitate

Upravo sam primio poziv

Obaveštavaju me da

Najkasnije u sredu uveče

Moram u rat


 

Cenjeni predsedniče

Ne pada mi na pamet

Nije me majka rodila

Da ubijam sirote ljude

Ne želim da Vas razbesnim

Ali moram da Vam kažem

Doneo sam odluku
 



Dezertiraću


 

Od kad sam rođen gledam samo smrt

Video sam oca kako umire

Video sam braću kako odlaze

Gledao decu kako plaču

Majka mi je mnogo patila

Eno je u grobu

I nije je briga za bombe

I nije je briga za crve

Dok sam bio u zarobljeništvu
Ostao sam bez žene

Ostao sam bez duše

Sve meni drago nestalo je

Sutra ću u ranu zoru

Zatvoriti vrata

Izgubljenim godinama

I otići svojim putem

 


Životariću

Na ulicama Francuske

Od Bretanje do Provanse

I govoriti ljudima

 

Odbijte poslušnost

Odbijte da radite to što vam kažu

Nemojte da idete u rat

Odbijte svako naređenje

Da prolijete krv
 

Ako krv baš treba liti

Gospodine predsedniče

Prolijte, cenjeni, svoju

I ako me budete hapsili

Recite žandarmima

Da ne nosim oružje

I da u mene slobodno pucaju

 

sa francuskog preveo:
Nikola Todorović

 

1 коментар: