Marshall McLuhan "jednog će dana istoričari i arheolozi otkriti da su reklame našega doba najbogatije i najvernije svakodnevne refleksije kojima je bilo koje društvo ikada prikazalo sav doseg svojih aktivnosti",
Reklama Europske komisije za proširenje Unije je povučena: javnost je, naime, vrlo oštro reagovala na njeno otvoreno koketiranje s evidentno rasističkim stereotipima.
Šta reći o ovoj temi? Nije teško prihvatiti objašnjenje Evropske komisije da je spot namenjen mlađoj populaciji ( pet miliona nezaposlenih ) naviknutoj na slične sadržaje video-igricama i filmovima o borilačkim veštinama. Naprotiv , to samo dokazuje kako je komisija ciljala preciznu društvenu grupu sa nedvosmislenom porukom rasnih i ideološko političkih neprijatelja Unije, usmeravajući njihovo nezadovoljstvo na pogrešan put i okupljajući ih na ideološkoj paroli MI PROTIV NJIH.
Neverovatno je ISTOVREMENO i drzak prikaz tih istih članica EU koje se pozivaju kao klonova što je još samo jedna kap u moru uvredljivog diskursa briselskih moćnika koji je odavno u upotrebi , PIIGS , "leni " i "neodgovorni” južnjaci . Sve to je dakako odavno započeti uspon tipične fašističke mimkrije iz 30-tih godina kojom se prikriva globalna politička i ekonomska politika, problem klasa a ne rasa. Istu priču smo slušali smo 90' tih godina u ex Jugoslaviji, nažalost slušamo je još uvek u nekim delovima Srbije.
:
3 коментара:
Li dušo ko je protiv koga? Osećam se glupo.Ne shvatam.
Peđa
Šališ se!!
Jedno je sigurno, žena nije nemoćna, haha...Itisna tek uz pomoć svojih klonova.E pa i to im zameram.
Peđa,
Morate uzeti u obzir da postoje različite ideologije, različite grupe ali da je svet GLOBALIZOVAN, kako bi otkrili neke odgovore na Vaša pitanja. Zaboravite na stare animozitete, ali ne potpuno, zaboravite na države, ali ne potpuno, i... Nekada pretpostavite da se neki ljudi predstavljaju potpuno suprotno od onoga što stvarno jesu.
Постави коментар